במגזר העסקי מזהירים מהשלכות כלכליות קשות בעקבות הארכת הסגר המהודק, וחוששים שההארכה הנוכחית אינה האחרונה. "הארכת הסגר והשארת מרכזי הקניות סגורים פוגעות אנושות במסחר ובעובדים הרבים, שהם חלק בלתי נפרד מהמשפחה ומהעסק", אמרה גני בק, מנהלת השיווק בחברת Femina.

אילן מרגלית, מעצב שיער מתל אביב, התריע: "הארכת הסגר היא אסון כבד. גם ככה נגרם לעסק נזק כלכלי מאוד קשה. אני לא מבין למה לא ניתן לפתוח את המקום תחת הנחיות התו הסגול". שמוליק לזרוב, הבעלים של חנות הבגדים נסיך הכותנה בשדרות הגעתון בנהריה, הביע חשש מהפסדים כספיים כבדים אם הסגר יוארך. "כבר התחלנו את ההיערכות לקראת פורים. השקעתי בסחורה חדשה חצי מיליון שקל ורוב העובדים לא יצאו לחל"ת כדי להכין את התצוגות החדשות. אנחנו בחוסר ודאות. הייתה טעות כשהתחילו לפני כחודש עם סגר שלא היה מספיק מהודק. היו צריכים להשבית הכל מההתחלה ולא לחכות", הוא אמר בשיחה עם "מעריב".

לילה גרבלי, בעלת המסעדה חצר גולדמן בתל אביב, אמרה: "אנחנו סגורים כבר מספר חודשים. ההרגשה קשה. כל הארכה של הסגר משולה אצלי לסכין בלב". מנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד" תומר מור התריע: "4,000 מסעדנים כבר סגרו את העסקים שלהם. ישנם 25 אלף משפחות שלא יודעות מה יהיה מחר. 140 אלף עובדים נמצאים בחל"ת ולא ישובו לעבוד במסעדות – זו המציאות של ענף המסעדנות".

לדבריו, "בכל יום שבו המסעדות סגורות ההפסד עומד על עשרות מיליוני שקלים. שיעור הנדבקים במסעדות, על פי נתוני משרד הבריאות, הוא אפסי. הממשלה צריכה לפחות לאפשר עבודה בטייק אוויי ולאשר ישיבה חיצונית לטובת הציבור ובעלי המסעדות, שמפעל חייהם עומד בסכנה".