ח"כ מיקי לוי ממפלגת יש עתיד, ניצב בדימוס ומפקד מחוז ירושלים לשעבר במשטרה, שוחח עם ענת דוידוב וגולן יוכפז בתכניתם ב-103FM , התייחס להפרות הסגר בחברה החרדית והסביר מדוע המשטרה לשיטתו היא "לא הבעיה, היא התוצאה". עוד התייחס לעתיד החיבורים בגוש המרכז-שמאל וקרא לשר הביטחון ויו"ר מפגלת כחול לבן, בני גנץ, ללכת לדרכו.

כוחות המשטרה אוטמים את הישיבה בה התרחשו המהומות בירושלים

זה נדיר לשמוע את גפני שלא פונה לציבור כזה במונולוג. אולי הוא התבקש לעשות את זה על ידי מישהו? אפילו על ידי רה"מ?
"שאותו 'מישהו' יגיד בקולו. רבנים הם מנהיגי דת, מנהיגי רוח. אני לא רוצה שהם ייקבעו את העתיד הבריאותי של הנכדים שלי ושלכם. אני רוצה שהממשלה תיקח החלטות". 

לו אתם מנהיגים את המדינה מה אתם עושים אחרת? איך אתם מטפלים אחרת ברב קנייבסקי?
"המשטרה היא קטנה במדינת ישראל. יכולים להכריז עשרות פעמים על סגר, אבל זה בלתי אפשרי עם המשימות שיש לה. לכן דיברו, ואני לא המצאתי את הגלגל, על סגירות דיפרנציאליות. אם ביישוב מסוים התחלואה עוברת את מה שנקבע, צריך לסגור אותו. רק ככה אפשר לעשות את זה הרבה יותר הרמטי ומהודק". 

אם אתם נשענים על הקולות הדתיים זה לא יכול לקרות. הם לא מאפשרים לעשות את זה.
"כשמדובר בבריאות, בעתיד שלנו, צריך לקבל החלטות אמיצות. נתניהו לא מקבל החלטות אמיצות. נתניהו עובד בהתאם לרוח הנושבת". 

אבל אתה מבין שאם הוא סוגר את בני ברק ואת מאה שערים אין לו קואליציה? זה נורא פשוט.
"אם הוא סוגר את בני ברק ואת מאה שערים הוא מציל את אלו שגרים שם וגם את שאר האזרחים האחרים. לנתניהו אין אומץ, הכל אצלו מתנהל לפי שיקולים פוליטיים. לכן, התוצאות שאנחנו רואים הן תוצאות מחרידות של תחלואה גבוהה". 

איך זה עובד עם המשטרה? היא מקבלת קריצת עין מנתניהו ומהשר לביטחון פנים שלא לטפל במגזר החרדי? או שהיא פשוט לא יכולה או חוששת? 
"לא. חלילה. המשטרה מקבלת מדיניות מהדרג המדיני, וחייבת לבצע, אלא שהאמצעים שלה דלים. שוב אני אומר, המשטרה היא קטנה ועובדת לפי מודיעין. היא לא יכולה להיות בכל מקום, כמו שאי אפשר לשים חיילים בכל מטר בגבול בינינו לבין אויבנו. המשטרה היא לא הבעיה, היא התוצאה. הבעיה היא ממשלת ישראל שלא מוכנה לקבל החלטות אמיצות ומקבלת החלטות משיקולים פוליטיים".

בוא נלך לפוליטיקה: עם מי אתם מתחברים, אם בכלל?
"תשמע, חיבורים לא עושים בתקשורת". 

עזוב, אני לא מדבר על משא ומתן. ברמה העקרונית, את מי הייתם רוצים לראות ברשימה?
"יש עתיד היא גוש מאוד יציב, ואני מניח שעד הסוף אנחנו נרוץ לבד, אלא אם כן מישהו יבוא וייכנס לתוך המפלגה מבפנים ולא מבחוץ. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את מה שקרה בפעם הקודמת. מפלגה בתוך מפלגה, שדקה וחצי אחרי שהחיבורים נהרסו, אותה מפלגה לקחה ימינה או שמאלה ופרשה לדרכה".

עוד הוסיף: "שוב, חיבורים לא עושים בתקשורת, אני אומר את זה חד וחלק. אנחנו ביש עתיד הוכחנו שרק עלינו אפשר לסמוך, ואנחנו המפלגה הגדולה ביותר בגוש. כולם מוזמנים להתייצב יחד איתנו ולהשתלב בתוכנו. אנחנו נעשה כל מאמץ בכדי להקים ממשלה ליברלית ושפויה כי מה שקורה עכשיו זו ממשלה לא ליברלית ולא שפויה". 

החיבור גנץ גמור?
"נראה לי שיהיה קשה לחזור חזרה. הוא לא עמד בהבטחות לבוחרים".

הוא עוד לא הרים טלפון ללפיד?
"גנץ מכיר את הטלפון בעל פה, אבל לא התקבלה שום שיחה בעניין הזה".

ויאיר לפיד לא ירים אליו טלפון?
"חה. ממש לא". 

היית רוצה לראות את גנץ מחוץ לפוליטיקה?
"גנץ כנראה בחור טוב, אבל הוא עשה את כל הטעויות בפוליטיקה, הוא לא בשל. טוב יעשה אם יפנה את מקומו וילך לדרכו".