חגית משה, שניצחה אתמול בבחירות ותעמוד בראשות מפלגת הבית היהודי, שוחחה היום (רביעי) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM. משה, סגנית ראש עיריית ירושלים ומחזיקת תיק החינוך בה, סיפרה כי היא מתכוונת לפעול לאיחוד עם מפלגתו של סמוטריץ': לא יהיו שתי מפלגות שירוצו בבחירות הבאות".

ניצחת.
"כן. אנחנו ניצחנו ניצחון מאוד ברור ומובהק".

בעצם את המחליפה של הרב רפי פרץ נכון?
"מחליפה את הרב רפי, את נפתלי בנט שהיה בזמנו יו"ר הבית היהודי". 

וזו הפעם הראשונה בה עומדת אישה בראש המפד"ל לא?
"בהחלט. אני חושבת שזה אומר הרבה על המפד"ל ועל הציונות הדתית בכלל, כמה היא פתוחה, דמוקרטית, ושקולה, זה לא ברור מאליו. אני באתי מבאר שבע לירושלים, ועשיתי דרך ציבורית בתפקידים שונים, אבל גם דרך אישית". 

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ בהצהרה על גיוס למפלגתו. צילום: ללא קרדיט

מה המשמעות של הניצחון שלך?
"האמת שיש כמה משמעויות - החזון והדברים שעליהם הלכתי בבחירות היו אמיתיים ונגעו באנשים לרוץ מול יו"ר המפלגה כל כך הרבה שנים זהו לא דבר פשוט, ואתם יכולים לדמיין לעצמכם מהמשמעויות של הדבר הזה. מעבר לזה, הציבור משווע לאחדות בציונות הדתית. הטשטוש הזה של חובשי כיפות סרוגות במפלגות שהן לא סקטוריאליות. תראו, הם אנשים מצוינים, אין בכלל שאלה לגביי זה, ולמרות שהם פרושים כמעט בכל המפלגות זה עדיין לא מעביר את המסרים של מהי ציונות דתית". 

לפני שנמשיך עם הציבור הדתי בואי תגידי לנו מי את בעצם?
"אני חגית, אמא לשישה וסבתא לשניים".

וואלה.
"סגנית ראש העיר בירושלים ומחזיקה את תיק החינוך". 

יישר כוח גדול. המנדטים שלכם מאוד נמוכים, איך תגרמי להם לעלות? והאם את הצד שנתניהו דחף שינצח כי את תובילי את סמוטריץ' להתאחד עם בן גביר ואיתכם ולרוץ לבד? 
"שאלת שתי שאלות ואני אענה עליהן: זה סימפטום של חוסר אמון. הציבור רוצה מסרים ברורים. הוא רוצה תנועה שתבוא ותגיד שהיא סקטוריאלית, מפלגה ציונית דתית שחשובה לה הדרך של ארץ ישראל, תורת ישראל, ועם ישראל. אנחנו נמצאים בקורונה, והיום העניין הזה של עם ישראל כל כך משמעותי ביומיום שלנו, ובהתנהלות שלנו כמדינה. את כל הדברים האלה יחד אנחנו צריכים להגיד בצורה מאוד ברורה, ולא לחשוב על מפלגת שלטון וראש ממשלה וכל הדברים הגדולים האלה. אני רוצה לאחד את הציונות הדתית ולהחזיר אותה לימים של המר ז"ל וחנן פורת ז"ל. לגביי העניין השני: אני הולכת לבצע משא ומתן עם בצלאל בצורה שקטה. כמובן שזה לא ייעשה בתקשורת, ואל תשאלו אותי מה יהיה שם כי אני לא יודעת".

את בעד איחוד עם איתמר בן גביר ועוצמה יהודית?
"אני לא עוסקת בזה. כרגע, מה שעל הפרק זה האיחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי. אני רוצה לעשות איחוי של מפלגות, זו המטרה שלי. לא יהיו שתי מפלגות שירוצו בבחירות הבאות". 

מה זה אני לא עוסקת בזה? מדובר בשאלה מאוד עקרונית. אם את מחברת אותו, אותך ואת סמוטריץ' זה מעבר בטוח. 
"אנחנו נעבור בטוח, אבל אני אומרת שהמסרים והאמת הם אלו שיעבירו אותנו. תנו לי את הזמן".