הפרופסור האמריקאי, הנרי באוור, טוען כי הוא פיצח את אחת התעלומות הגדולות והעתיקות ביותר, כאשר לטענתו החיה שמוכרת לכולנו כמפלצת מלוך נס – היא בעצם סוג של צב ים קדום. מחקריו של באוור, בן ה-89, טוענים כי קיים זן של צב ים שנלכד באגם לוך נס בסוף עידן הקרח האחרון וכי ככל הנראה זו החיה שכולנו האמנו במשך השנים כי היא המפלצת "נסי" האגדתית. 

הפרופסור הנרי באוור (צילום: רשתות חברתיות)
הפרופסור הנרי באוור (צילום: רשתות חברתיות)

על פי הדיווחים באתר החדשות Daily Record, הפרופסור לכימיה ומדע במכון הפוליטכני של וירג'יניה, ארה"ב, ובאוניברסיטת סטייט, אמר: "הרעיון הפופולרי הוא שלמפלצת מלוך נס יש קשר לפליזיוזאורים (זוחלים) נכחדים, אך יש קושי לקבוע זאת בגלל התצפיות שמגיעות מעל פני המים". אך מצד שני,לדבריו של באוור, קיים צב ים שטרם התגלה על ידי מדענים, בעל צוואר ארוך, שאורח חייו מזכיר מאוד את זה של המפלצת מלוך נס. כמו כן, לדבריו של באוור, צבי הים שבאגם לוך נס הוא לא היחידי, שכן אפשר להיתקל בצבי ים מאותו הסוג גם באזורים מסוימים בים. 

אגם לוך נס (צילום: Getty images)
אגם לוך נס (צילום: Getty images)

באוור סיפר כי הוא החל לחקור את הנושא כבר בשנות ה-60, לאחר שנחשפו שורה של עדויות משכנעות על זהותה של המפלצת. על פי המיתוס העתיק, המפלצת מלוך נס חיה באגם בסקוטלנד עוד מהמאה השישית, כאשר התיאור הראשון שלה צוין כבר בשנת 565 לספירה, בביוגרפיה של סנט קולומבה. על פי התיאורים, המפלצת נשכה אדם ששחה באגם, עד כאשר קולומבה התערב, ציווה על החיה להפסיק – והיא צייתה לו. 

כמו כן, בשנת 1934 פורסמה התמונה המפורסמת ביותר של המפלצת, אולם עד מהרה היא הופרכה כמיתוס או מתיחה. על פי הדיווחים ברשתות התקשורת בעולם, המפלצת החמקמקה נצפתה כ-12 פעמים בשנה שעברה. "כל תצפית כזו מוסיפה לתעלומה, מבחינות רבות שנת 2020 הייתה שנת בצורת לתצפיות", הסביר גארי קמפבל, האחראי על רישומי התצפיות על האגם.