ג'ו ביידן יחתום על 15 צווי ביצוע נשיאותיים לאחר שיושבע הערב (רביעי) לנשיא ארה"ב, כך אמרו עוזריו. בכך, הוא יבטל את המדיניות שהנהיג הנשיא היוצא, דונלד טראמפ, ויעשה את צעדיו הראשונים בנושא הטיפול במגיפת הקורונה ובמשבר האקלים

נאום הניצחון של ג'ו ביידן. צילום: רויטרס

כדי להתמודד עם משבר המגיפה, הכלכלה, שינויי האקלים ואי השוויון הגזעי, ביידן יחתום על צווי הביצוע ועל תזכירים בחדר הסגלגל, ויבקש מהסוכנויות לנקוט בצעדים בשני תחומים נוספים, אמרה דוברת הבית הלבן הנכנס, ג'ן סאקי. 

הפעולות כוללות חובת עטיית מסכה על עובדים פדרליים והוראה להקים משרד חדש בבית הלבן המתאם את הפעילויות הקשורות לנגיף הקורונה. ביידן גם יחל בתהליך כניסה מחודשת להסכם האקלים בפריז, כולל ביטול ההיתר הנשיאותי שניתן לצינור הנפט השנוי במחלוקת, "קו צינור קייסטון". 

בין שורת הצווים העוסקים בהגירה, יבטל את הצהרת החירום של טראמפ שסייעה במימון הקמת החומה בגבול ויסיים את איסור הכניסה לארה"ב שהטיל הנשיא היוצא, דונלד טראמפ, על כמה מדיניות בעלות רוב מוסלמי. "התכניות של היום הראשון הן רק תחילתו של זרם פעולות שיבצע ביידן זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד", הוסיפה סאקי. 

"בימים הקרובים נודיע על פעולות נוספות בכדי להתעמת עם האתגרים נגשים את הבטחות הנשיא הנבחר לעם האמריקאי. פעולות נוספות יכללו ביטול האיסור השירות הצבאי על טרנסג'נדרים, והיפוך מדיניות החוסמת מימון אמריקאי לתכניות מעבר לים הקשורות להפלה", הודיעה הדוברת.