על פי דיווח מאנשים המעורים בנושא, את שעותיו האחרונות בתפקיד ניצלו הנשיא היוצא דונלד טראמפ וממשלתו על מנת לאשר את ההסכם עם איחוד האמירויות הערביות לרכישת 50 מטוסי F-35 ועד 18 מ"לטים חמושים.

בחודש שעבר אישור הסנאט האמריקאי את העסקה ברוב של 50 נגד 46. ההצבעה נערכה לאחר הצעת חוק שעברה שבוע קודם לכן בבית הנבחרים בקריאה לעצור את הליך המכירה, מתוך חשש לעליונות הצבאית בישראל. בבית הלבן אמרו כי העסקה תומכת במדיניות החוץ האמריקאית ויעדי הביטחון הלאומי, משום שהוא מאפשר לאיחוד האמירויות להרתיע את התוקפנות האיראנית.

כזכור, לפני שנחתם הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, דווי כי עסקת הנשק הגדולה בין וושינגטון לאבו דאבי הייתה תנאי לחתימה, וכי ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים לה ללא עדכון הדרג הביטחוני. הדבר יצר שיח רב והוביל בכירים בישראל ובארצות הברית להכחיש את הדבר ולהדגיש שהעסקה גובשה עוד לפני. 

בכיר בממשל האמריקאי. ר. קלארק קופר, עוזר מזכיר המשרד לעניינים צבאיים-פוליטיים אמר בזמנו כי כניסתו של ג'ו ביידן לבית הלבן לא צפויה להשפיע על העסקה, המוערכת בכ-23 מיליארד דולר וכי הם פועלים בקשר הדוק מול מקביליהם האמיראתים. בנוסף הדגיש כי והוא מעריך שארה"ב תכבד את כל ההסכמים שכבר חתמה עליהם.