רשות המים הודיעה הבוקר (חמישי) כי מפלס הכנרת עלה בעקבות הגשמים בחמישה ס"מ מאז אתמול, ל-209.745-. כמו כן, באתר החרמון הודיעו כי הטמפרטורה במפלס התחתון עומדת על מינוס 2 מעלות, וכי השלג נערם במפלס התחתון לגובה של 50 סמ' ובמפלס העליון לגובה מטר אחד.

שלג באתר החרמון. צילום: אתר החרמון
שלג באתר החרמון. צילום: אתר החרמון

"השלג טרי, לבן וצח. התחושה מאוד משונה ומצערת להגיע לאתר המושלג ביום שהיה אמור להיות פתיחת עונת הגלישה ולראות הר ריק ועצוב ללא מבקרים וגולשים. אנחנו מקווים מאוד שבסיום ימי הסגר נוכל לקבל אישור פתיחה בהתאם למגבלות ולמתווה המוקפד שהעברנו למשרד הבריאות", ציין רפאל נוה מנכ"ל אתר החרמון.

כאמור, מנתוני תחזית מזג האוויר העדכניים עולה כי היום יהיה בהיר, תחול עליה קלה בטמפרטורות אך הן עדיין תהיינה נמוכות מהממוצע לעונה. בלילה יהיה קר מאוד עם חשש לקרה במקומות המועדים.

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: קריית שמונה 14-5, קצרין 11-3, צפת 9-3, טבריה 17-5, נצרת 12-5, חיפה 15-8, ‏תל אביב 16-7, ירושלים 10-5, אשקלון 16-7, עין גדי 18-14, באר שבע 14-5, ערד 11-4‏, מצפה רמון 11-2 ואילת 20-10.

שלג באתר החרמון (צילום: אתר החרמון)
שלג באתר החרמון (צילום: אתר החרמון)

ביום שישי יהיה נאה, תחול עליה קלה נוספת בטמפרטורות והן תהיינה קרובות לממוצע בשעות היום, בצפון הארץ יחלו לנשב רוחות מזרחיות ערות. בלילה יהיה קר מאוד עם חשש לקרה במקומות המועדים.

בשבת יהיה נאה ויבש, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות, בצפון הארץ ינשבו רוחות מזרחיות חזקות. בלילה יהיה קר. ‏

ביום ראשון יוסיף להיות נאה ויבש עם עליה קלה בטמפרטורות, בצפון הארץ יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות חזקות. בלילה יהיה קר.

בשני יהיה נאה ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. בצפון הארץ יחלשו הרוחות.

ילדי אל רום נהנים מהשלג. צילום: שי יחזקאל
שלג ראשון לעונה במרום גולן. צילום: דוברות מועצה אזורית גולן

הגשמים שירדו חוללו מהפך במצב כמויות הגשמים, והביאו את חלק מהאזורים בצפון הארץ ומרכזה לקבל כמעט את כל גשמי ינואר לאחר עצירת גשמים ממושכת. ביחס לממוצע הרב שנתי, עד לעת הזו, נרשמו 100-120% ברוב התחנות מהצפון ועד השפלה הדרומית. 

כמויות נאות של משקעים נרשמו באזור ראש הנקרה – כ-30 מ"מ ובמרום הגולן – כ-20 מ"מ. בתל אביב ירדו כ-7.7 מ"מ ובירושלים לא נמדדו משקעים. כמויות משקעים גבוהות במיוחד במשך יומיים ברציפות נרשמו באזור חיפה והכרמל, עם כמות מצטברת של כ-67 מ"מ.

הצפות בנשר. צילום: דוברות כבאות והצלה

ארבעה צוותי חילוץ של כבאות והצלה ירושלים בסיוע היחידה לחילוצים מיוחדים, הוזנקו אתמול לפני הצהריים לנחל שורק-עמק הארזים, לאחר שבמהלך סיור שקיימו באזור מפקד מחוז ירושלים בכבאות והצלה טמפסר ניסים טויטו וקצינים נוספים, הם הבחינו בשני לכודים שהיו על טרקטורון שנסחף למרחק רב במים הגועשים. הלכודים חולצו ללא פגע.

"אין לחצות נחלים ומקווי מים במיוחד בזמן שיורד גשם והנחלים עולים על גדותחיהם", התריעו בכבאות והצלה. בתוך כך, נאלצה המשטרה לסגור את כביש 234 בגשר צאלים לתנועת כלי רכב, בשל הצפה על הכביש. הנהגים הופנו לדרכים חלופיות.

גשם בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

המשקעים הרבים של הימים האחרונים יצרו זרימות חזקות בנחלים ובמפלים. מבדיקה שנערכה במעיין הדן, נראה כי הוא השופע מהמשקעים האחרונים ומירידת השלג בחרמון ושפיעת המים הגיעה ל-7.5 קוב בשנייה. בתחילת ינואר השפיעה עמדה על 6.366 קוב לשנייה.

מנהל מפעלי הדן, ידין כהן, ציין כי מינימום השפיעה נמדדה בנובמבר 2018, במהלך חמש שנות בצורת והיא עמדה אז רק על 2 קוב לשנייה. השפיעה המירבית שנמדדה עמדה על 11.5 קוב לשנייה, לפני עשרות שנים.

הזרימה בנהר הירדן. צילום: עמית דולב, רשות הטבע והגנים

ברקע מזג האוויר הסוער, נקבת צב ים חומה במשקל של 39 ק"ג נמצאה אתמול בחוף אשדוד. ברשות הטבע והגנים ציינו שהצבה שנפלטה מהים הגיעה למרכז להצלת צבי ים, כאשר היא חלה ורזה מאוד.

גשם בשמורת הבניאס הבוקר. צילום: עופר שנער, רשות הטבע והגנים

כמויות הגשמים המצטברות בפרק הגשם האחרון - מה-14 בינואר ועד ה-20: 

אלרום צפון הגולן 226 מ"מ

גשור דרום רמת הגולן 113 מ"מ

קדמת צבי 125 מ"מ

קיבוץ שמיר 148 מ"מ

קיבוץ גינוסר 99 מ"מ

צפת 141 מ"מ

מעלות 223 מ"מ

חיפה 110 מ"מ

נהלל 106 מ"מ

נתניה 123 מ"מ

כפר סבא 103 מ"מ

זכרון יעקב 108 מ"מ

ראשון לציון 67 מ"מ

בת ים 68 מ"מ

קיבוץ רבדים 123 מ"מ

מושב אשתאול 132 מ"מ

ירושלים עין כרם 145 מ"מ

אשקלון 103 מ"מ

באר שבע 38 מ"מ

ערד 26 מ"מ