על אף העלייה בתחלואה והנתונים הקשים שנרשמים בשבועות האחרונים, נדמה כי עדיין יש מי שמפר הפרה בוטה של ההנחיות. היום (רביעי) במהלך פעולות האכיפה איתרה המשטרה מספר חתונות בהשתתפות עשרות משתתפים ומסיבות שהתקיימו בניגוד מוחלט לחוק.

הפרות סדר של חרדים בבית שמש במהלך פעולות האכיפה (צילום: דוברות המשטרה)

באשדוד, אותרה קבוצת אנשים שהפרו את ההנחיות וקיימו במקום משחקי קלפים. נגד הנוכחים נרשמו קנסות בגין הפרת התקנות והם נדרשו לעזוב את המקום, אך זמן קצר לאחר מכן השוטרים שבו לאותו המקום ואיתרו בו אנשים נוספים. נגד בעל המתחם נרשם קנס בגין הפעלת המקום, ובנוסף במשטרה בוחנים כעת את המשך ההליכים נגדו.

בנוסף, אותרה גם מסיבה שהתקיימה באשדוד במקום סגור בהשתתפות 15 צעירים. עם כניסת השוטרים למתחם העסק, הבחינו בצעירים שמקיימים במקום מסיבה וצורכים אלכוהול בניגוד לתקנות תוך שחלקם אינם עוטים כלל מסיכות. נגד כלל המשתתפים נרשמו קנסות בגין שהייה במקום אסור בניגוד לתקנות, והם נדרשו לעזוב את המקום. נגד בעל העסק, נרשם קנס על סך 5000 ש"ח בגין הפעלת המקום. 

בבית שמש אותר מוסד חינוכי שפעל בניגוד להנחיות, ובמהלך ניסיונות האכיפה הותקפו השוטרים על ידי עשרות מתפרעים. כמו כן, במהלך הבוקר בוצעה אכיפה נרחבת ובכלל זה נערכו בדיקות למימוש הנחיות הקורונה בעשרות מוסדות חינוך.

במהלך האירוע נעצרו שני חשודים בגין תקיפת שוטרים ובשל סירוב להזדהות בפני שוטר. גם במהלך יציאת הניידת בה העצורים לכיוון תחנת המשטרה, המשיכי עשרות מתפרעים בניסיונות למנוע את פעילות המשטרה תוך חסימת הניידות ובשל כך נאלצו השוטרים לפעול לפיזורם.

בבית שמש התקיימה גם חתונה בבית כנסת ובה אותרו עשרות רבות של אורחים נגדם בוצעה אכיפה. בעקבות פעילות המשטרה החלו מאות אנשים להתקהל מחוץ למקום ולהפר את הסדר ובשל כך נאלצה המשטרה להשתמש באמצעים, לחלק דו"חות ואף לעצור חשוד שסרב להזדהות.

חתונה נוספת התקיימה בעיר מודיעין עילית באולם שממוקם במבנה בית ספר בעיר בהשתתפות של עשרות. השוטרים הורו למשתתפים להתפזר וזימנו את בעל האולם לחקירה במשטרה.

מהמשטרה נמסר כי "ישראל ניצבת בחזית המאמץ הלאומי לבלימת המגפה, אולם כל אדם נושא באחריות ונדרש למלא אחר הנחיות משרד הבריאות, שהרי התנהגות הפרט משפיעה על בטחון כלל הציבור ובריאותו".