מתברר שבישראל יש פיצות מקוריות לא פחות, טעימות לא פחות ולפעמים גם יצירתיות לא פחות – מאלו של איטליה. כאלה הן הפיצות של בר המסעדה האיטלקית "JAJA" בראשון לציון, שמאחוריהן נמצא הפיציולו גלעד סולומון. הסוד, מתברר, הוא קודם כל בבצק, שעובר תהליך יישון של 48 שעות. היישון מוציא מהבצק את העמילן והופך אותו ליותר אוורירי וקריספי. לאחר מכן הוא נפתח ידנית ומועבר לאפייה בתנור לבנים.

גם הטופינגס מפתיעים. שימו לב: פיצה אננס וקממבר (65 שקלים), פיצה סביח (51 שקלים) ופיצה דם (57 שקלים) הן המיוחדות יותר, ולצדן קלאסיקות כמו פיצה מרגריטה (51 שקלים), פטריות (63 שקלים) ואנשובי (59 שקלים).

הפיצות של JAJA (צילום: ספיר קוסא)
הפיצות של JAJA (צילום: ספיר קוסא)


במבחן הטעם של פיצות, קשה לשים את האצבע מה הופך אותה לטובה יותר. בדרך כלל הטופינג הדומיננטי משתלט על טעם הבצק, אך לא כאן: פה הבצק הוא הדומיננטי, קריספי ואוורירי יותר.

המקום נפתח בינואר 2020, חודשיים לפני פרוץ הקורונה, ותפקד כבר־מסעדה תוסס ושמח. נקווה שבמרץ הקרוב הם יחזרו לשגרה.
בשורה התחתונה: ברומא התנהג כרומאי, אבל אכול פיצה בראשון לציון. 
משלוחים: 077־9386330

דוקטורים לשקשוקה

"בנדיקט" מפתיעים בכל סגר מחדש, ובנוכחי משיקים מארז ביתי המבוסס על שקשוקה. "שקשוקה?", שאלנו, "בשביל שקשוקה אנחנו לא מוכנים לשלם, נכין לבד בבית". אז זהו, שזה לא ממש המאכל הים תיכוני הסטנדרטי שכולכם מכינים בבית בתוך דקה ושליש.

השקשוקה של בנדיקט (צילום: גל קלדרון)
השקשוקה של בנדיקט (צילום: גל קלדרון)


ברשת מסעדות ארוחות הבוקר השקשוקות מבוססות על פולנטה, יש בהן בייקון  טלה, פטה, חצילים, גאודה – יו ניים איט. בכל מארז יחכו לכם שתי קעריות חמות של שקשוקה לבחירתכם מתוך התפריט, יחד עם חלה זוגית, בורקס גבינות, שלוש לחמניות פרעצל, קראנץ שוקולד כיפי, סלט יווני, טחינה, שלישיית מטבלים (זיתים, פלפל חריף קלוי ומלפפון חמוץ), אריסה, מרשמלו ביתי ושוקו חם או קפה בתוך בקבוק שומר חום.

האמת היא שאפשר היה להכין שקשוקה ביתית כזו גם בבית, אבל כמו בכל הזמנה ממסעדה, תמורת תשלום תקבלו פינוק. הפולנטה הדייסתית רכה ונעימה, גם לפעוטות. בייקון הטלה  לוקח את החוויה למחוזות אחרים לגמרי – הרי מי ילך לסופר ויקנה את המוצר הזה רק כדי לשלבו בשקשוקה? בקיצור, הכי מפנק. מעניין מה יכינו לסגר הרביעי (249 שקלים).
בשורה התחתונה: יש שקשוקות פרימיום. 
באתר בנדיקט ובטלפון 03־6868657

חדשות האוכל



בעשר השנים האחרונות פרסם השף אבי לוי ("המוציא", זוכה "מאסטר שף") מתכונים רבים שבנה הן מזיכרונות ילדות והן ממתכונים שלמד מאמו וסבתו, אך הבין שעם כל הכבוד למתכונים כתובים, לפעמים יש צורך גם בהדגמה אישית של אלמנטים דוגמת טכניקות בישול, בחירת מרכיבים ועוד.

הסדנאות הדיגיטליות של לוי (צילום: אסף קרלה)
הסדנאות הדיגיטליות של לוי (צילום: אסף קרלה)

במהלך הסגר השלישי בנה לוי צמד סדנאות דיגיטליות: בראשונה, הסדנה הטבעונית, תלמדו להכין מטבוחה אלג'יראית, סלט ג'עלוק, חצילים קלויים, חציל קלוי בסילאן ושמן זית, סלט פלפלים מתוקים בשום קונפי, סיר ממולאים עשיר במילוי אורז וירקות ועוד; בסדנה השנייה ילמד לוי איך להכין סיר דגי טונה, דג לברק שלם צלוי, פילה צלוי במחבת בתוספת כרובית, בצל ועגבניות, קציצות בשר ועוד. כל סדנה תימכר ב־190 שקלים (לרכישה באתר "המוציא"). 

כמו שייח'

בשנות ה־80 המוקדמות לצעירי ירושלים היה מנהג קבוע: בכל סוף שבוע נפגשו אצל השייח' בעיר העתיקה ונהנו ממטעמי המקום - בייגלה, סחלב, מלבי ואבטיח קר. בפרוץ האינתיפאדה הראשונה לא היה ניתן להגיע יותר אל השייח' בעיר העתיקה. זמן קצר לאחר מכן, החליט שי נאור לפתוח מקום שיזכיר את חוויית הילדות - "מפגש השייח'". כיום כבר מדובר ברשת מאפיות וקונדיטוריות עם סניפים בירושלים ומחוצה לה.

סמבוסק מיקס (צילום: יחצ)
סמבוסק מיקס (צילום: יחצ)

על מנת להתמודד עם משבר הקורונה החליטו ב"מפגש השייח'" למכור את המאפים שמיוצרים במקום בגרסה קפואה: סמבוסקים, בורקסים ופיצות. כל מה שנותר לעשות זה להכניס לתנור. המהדרין יכולים גם למרוח חלמון למעלה. אז ניסינו, והאמת – מזכיר למדי את המקור. מלית מדויקת וטעימה, הבצק יוצא פריך למרות שהוקפא, הפרזנטציה לגמרי עוברת מסך (50 שקלים למארז של שש יחידות, להשיג בסניפי רמי לוי ברחבי הארץ).