משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי 8,174 מאומתים אובחנו ביממה האחרונה, זאת לאחר ש-9% מבין 93,283 הבדיקות שנערכו אתמול היו חיוביות. מהנתונים עולה עוד כי מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עומד כעת על 1,132, בהם 317 מונשמים, וכי מניין הנפטרים המצטבר הנו 4,179 לאחר ש-29 חולים נפטרו אתמול. עוד נמסר, כי לראשונה בגל התחלואה הנוכחי מקדם ההדבקה R ירד מתחת ל-1.

גרף מקדם ההדבקה R (צילום: באדיבות מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה)
גרף מקדם ההדבקה R (צילום: באדיבות מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה)

בתוך כך, כ-200,000 ישראלים חוסנו אתמול לנגיף הקורונה במסגרת מבצע "חוזרים לחיים", זה היום השני ברציפות. שר הבריאות יולי אדלשטיין כתב בחשבון הטוויטר שלו כי 134,000 קיבלו את המנה השניה וכי 71,000 חוסנו במנה הראשונה של החיסון. כמו כן הודיע השר, כי נכון לשלב זה יש בישראל 2,365,000 מחוסנים, מתוכם 692,000 שקיבלו כבר את המנה השניה של החיסון

ד"ר אורלי גרינפלד, המנהלת הרפואית של תוכנית "מגן ישראל", הזכירה בראיון ב"כאן ב'" כי על אף שיעור המתחסנים הגבוה יש להקפיד לשמור על הנחיות משרד הבריאות.

"הוואריאנט הבריטי הרבה יותר מדבק ובכל מקום שלא שומרים - זו הדבקה ממש מהירה. בכל התקהלות קיים סיכוי ליותר הדבקה, יותר חולים ,יותר תמותה", אמרה ד"ר גרינפלד והוסיפה כי "חשוב לנו שקודם כל יחוסנו המועדים למחלות, לכן התחלנו עם חיסונים לגיל 60. עדיין לא הגענו למקסימום החיסונים, יש הרבה אנשים עם מחלות סיכון וגורמי רקע שלא התחסנו, חולים כרוניים, נשים בהריון עם מחלות רקע שחשוב שיתחסנו".

סגן שר הבריאות, חבר הכנסת יואב קיש, התייחס הבוקר בגל"צ לנתוני התחלואה, ואמר כי "יש המשך של מגמת ירידה איטית בתחלואה. אתמול היינו ב-9.2% מאומתים, היום זה 9%".

הוא הוסיף כי "הסגר הזה מושפע מאוד מהמוטציה הבריטית, היא מפריעה לנו - מספרים שהיינו רגילים לראות יורדים בקצב הרבה יותר גבוה, יורדים הרבה יותר לאט".