הידוק האכיפה המשטרתית: המשטרה הודיעה היום (חמישי) כי החל מחצות ובמהלך סוף השבוע הקרוב היא תהדק את אכיפת הנחיות הקורונה ותפרוס מחסומים נוספים ברחבי הארץ.

המשטרה אוכפת את הנחיות הסגר בנצרת (צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה פרסמה כי "נוכח החלטת הדרג המדיני על הארכת תקופת הסגר, בסופ״ש הקרוב תוגבר הפעילות המשטרתית לפיקוח ואכיפת תקנות הקורונה ע״י אלפי שוטרי משטרת ישראל הפועלים ברחבי הארץ." היא הבהירה כי "עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד בפיקוח ואכיפת התקנות בדגש על התקהלויות אסורות, מגבלות התנועה והמסחר וקיום חובת הבידוד בכל רחבי הארץ".

עוד נמסר כי "בסוף השבוע הקרוב יפעלו במרחב הבין עירוני 24 מחסומי תנועה, ותבוצע ביתר הצירים אכיפה בתנועה ע״י סיורים ממונעים של שוטרי אגף התנועה". במסגרת כך, היא תסייר באופן מוגבר ביישובים השונים ותפעיל את היחידה האווירית שלה.

בתוך כך, בחברה החרדית ממשיכים להפר את ההנחיות: המשטרה סגרה אתמול (רביעי) בית כנסת בבני ברק שפעל בניגוד להנחיות הקורונה. בנוסף, סגרה בית ספר שפעל בעיר ופיזרה את הנוכחים במקום. 

המשטרה הבחינה שבבית כנסת הנחזה להיות סגור ברחוב אברמסקי בעיר בני ברק, התגודדו עשרות אנשים בניגוד להנחיות. השוטרים שהיו במקום הורו להם להתפנות ורשמו לגבאי בית הכנסת דו"ח על סך 5,000 שקלים. בהמשך, התקבלו דיווחים על שלושה תלמודי תורה שנפתחו בניגוד להנחיות. השוטרים פיזרו את התלמידים והטילו קנס לנהלי בית הספר. 

בנוסף, המשטרה הודיעה היום כי סגרה ישיבה בעיר החרדית אלעד, בה שהו כ-100 תלמידים בניגוד לתקנות משרד הבריאות. זאת, חרף הבטחות ראש העיר אתמול כי הישיבות לא יפעלו בעיר. השוטרים רשמו דו"ח בסך 5,000 למנהל הישיבה.  

המשטרה אוכפת את הנחיות הקורונה בבני ברק. צילום: דוברות המשטרה
עוד אתמול, שוטרים שהגיעו לשכונת "עזרת תורה" בירושלים על מנת לבצע אכיפה של תקנות הקורונה, הותקפו על ידי הנוכחים במקום ואחד השוטרים שטרם הספיק לרדת מהניידת נפגע בראש מאבן שיודתה לעבר הניידת וניפצה את השמשה שליד הנהג. בנוסף, המשטרה עצרה חתונה רבת משתתפים בשכונה חרדית.
ממחקר שפורסם היום, עולה כי חרדים רבים אינם משתפים פעולה עם הגבלות הקורונה בגלל גורמים הקשורים לשלושה תחומים עיקריים: ערכיים־דתיים, חברתיים־אידיאולוגיים וסגנון חיים. כך עולה ממחקר חדש שבוצע באוניברסיטת תל אביב, שתוצאותיו אינן מפתיעות במיוחד.