ממשלת אוסטריה הציגה היום (חמישי) את האסטרטגיה הלאומית למאבק באנטישמיות, שנועדה לחזק את החיים היהודיים במדינה ולהבטיח את ביטחונה של הקהילה היהודית.

סגן הקנצלר וורנר קוגלר, השרה לענייני האיחוד האירופי קרוליין אדשטדלר, וראש הקהילה היהודית אוסקר דויטש, הציגו את עיקרי התוכנית החדשה, יחד עם הממונה על המאבק באנטישמיות באיחוד האירופי, קתרינה פון שנורביין.  

האסטרטגיה מבוססת על שישה יסודות - תוכניות חינוכיות, הגברת האבטחה סביב מוסדות יהודיים, תביעה יעילה, הגברת התיווך במסגרת מאמצי האינטגרציה, הקמת מרכז תיעוד והחלפת מידע כלל אירופית ומעורבות של החברה האזרחית, כולל קבוצות ספורט וכנסיות.

המסמך גם כולל 38 צעדים ממוקדים שנועדו להבטיח את הגשמת התוכנית הלאומית, כאשר בין השאר צעירים יהודים בני 14 עד 18 ילמדו את חבריהם לספסל הלימודים על היהדות ויגובש ספר הדרכה בנושא אנטישמיות למורים בקורסי השתלבות למהגרים.

הפגנה נגד האנטישמיות בברלין (צילום: רויטרס)
הפגנה נגד האנטישמיות בברלין (צילום: רויטרס)

"האסטרטגיה הלאומית מתווה גישה הוליסטית למניעה וללחימה בכל צורות האנטישמיות, ולטיפוח החיים היהודיים באוסטריה. מטרתה לספק ביטחון קיומי ליהודים באוסטריה וכך לשמור על המשך החיים היהודיים באוסטריה בדור הזה ובדורות הבאים", הצהירו בממשלה האוסטרית.

אדשטלר הדגישה כי האסטרטגיה נועדה להראות את מחויבות המדינה למאבק באנטישמיות "בין אם היא מגיעה משמאל או מימין, אם היא אנטישמיות מיובאת או מקומית". היא ציינה כי הרשויות זיהו גם מגמות אנטישמיות בהפגנות נגד מגבלות הקורונה, על אף שהודתה כי לא כל המפגינים הביעו דעות כאלה.

דויטש בירך על היוזמה. "היהודים תמיד היו הראשונים להיפגע", אמר מנהיג הקהילה, שהדגיש כי המאבק נגד האנטישמיות צריך להיות משימה לאומית ולא ליפול רק על כתפי הקהילה היהודית.