מפלגת העבודה נמצאת כבר תקופה ארוכה מתחת לאחוז החסימה בסקרים. איציק שמולי הודיע על עזיבת המפלגה השבוע ואהוד ברק סירב לחזור ולהנהיג את מי שהייתה מפלגת השלטון בראשותו. עם זאת, ועדת הבחירות של המפלגה תתכנס הערב (חמישי) לאשר סופית לא פחות מתשעה מועמדים לראשות המפלגה, זאת לקראת הפריימריז שיתקיימו ביום ראשון.

המועמדים שנרשמו להתמודד על תפקיד יו"ר מפלגת העבודה בפריירמיז שיהיו ביום ראשון הם מרב מיכאלי, אבי שקד, יצחק טיים, גיל ביילין, דוד לנדסמן, עופר סגמן, נאוה פרוכטר כץ, יהודה אלוש ואליעזר עופר כהן.

בתוך כך מאות מפגינים צעדו הערב (חמישי) בתל אביב במה שלטענתם נקרא "מסע ההלוויה של הקולות האבודים". זאת, במחאה על ריבוי המפלגות בגוש המרכז-שמאל. המוחים קראו לפוליטיקאים להתאחד ולא להשליך רבבות של קולות לטמיון. את המחאה ארגנה תנועת "הספירה לאחור". המפגינים נשאו שלטים עם הסיסמאות "לא נצביע לרסיסים" ו"קולנו אינו הפקר". אבי קדיש, מארגן צעדת המחאה, אמר: "אנחנו עשרה חודשים נלחמים ברחובות כדי להחליף את השלטון אחרי מאבק מטורף הצלחנו".

הפגנת השמאל בכיכר הבימה (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת השמאל בכיכר הבימה (צילום: אבשלום ששוני)

עוד הוסיף כי "הפוליטיקאים עמוסי האגו נלחמים בשביל עצמם. כל אחד חושב שהוא מספר אחד ואף אחד לא חושב עלינו. רק על המיקום שלהם. אנחנו עומדים לאבד שישה מנדטים על המריבות שלהם. באנו לומר לזליכה, למיכאלי, לשלח ולגנץ, תתחברו. לא תתחברו, תתאדו. אנחנו לא נצביע לכם. אנחנו נעשה גל גדול ונשטוף את ביבי החוצה, אבל רק אם נתאחד".

מפלגה נוספת,עצמנו בראשות דותן סופר, ממובילי מחאת העצמאים, חברה למפלגת החופש, בראשות הכלכלן גלעד אלפר, לשעבר מספר 2 ברשימת "זהות" לכנסת. הרשימה המשותפת מאגדת את רוב הארגונים הפעילים במחאת העצמאים  ואת פעילי הקהילה הליברלית בישראל. בראשות הרשימה יעמוד דותן סופר, מייסד התאחדות העצמאים ו"קבינט התקווה", ואלפר יהיה מספר 2. בהמשך הרשימה ישובצו נציגים של קבוצות עצמאים שונות ופעילים ליברלים בולטים.