"אעשה את הכול כדי להחליף את ההנהגה הכושלת הנוכחית. זו מהותה של הדמוקרטיה" - כך אומר למעריב מאיר יצחק הלוי, ראש עירית אילת. לדבריו ״הליכוד תמיד התהדר בכך שהוא תנועה דמוקרטית. מעולם לא חששתי להגיד את אשר על ליבי ואני גאה להיות חלק מרשימה אמיצה ותנועה איכותית ופתוחה. אעשה כל פעולה אפשרית כדי להחליף את ההנהגה הנוכחית".

תשדיר משרד הבריאות בנושא אילת וים המלח

האם אינך חושש שבעקבות כך תיפגע הפעילות, וצעדים שאמורים היו להיעשות לטובת התושבים יושעו משיקולים פוליטיים?
"אני יכול לתת לך כדוגמה את נושא האיים הירוקים שנועדו לאפשר כניסת לבתי המלון. הפעלנו את חוק האיים הירוקים ועבדתי על כך מאוד קשה. לאחר חמישה שבועות נרשמה הצלחה פנומנלית גם בהיבט הכלכלי והבריאותי. אבל השאלה שלך מטרידה. מדוע סגרו את האי הירוק? זה קרה אחרי שהודעתי שאני מתמודד. אני מקווה שזאת לא הסיבה. אני עדין חושב שהחלטה שכזאת היא הזויה. זה מפחיד לחשוב שהגענו למצב שבו בעקבות הצטרפותי לגדעון סער ביטלו את האיים הירוקים.

"אני חי במדינה דמוקרטית, והמחשבה שתושבי אילת יסבלו מזה שראש העיר הצטרף לגדעון סער זו רעה חולה. האם אנחנו חיים בתימן? אני שומע את זה מהרבה אנשים. אני מקווה מאוד שלמקומות הנמוכים הללו לא ירדו מקבלי ההחלטות בירושלים, כי בסוף הדרך הם פוגעים בתושבי אילת. יש כל מיני החלטות מוזרות ואני מאוד מקווה שהן אינן מתקבלות משיקולים מעוותים".

אבל אתה יודע שלא רק אתכם סגרו, אלא את כל המדינה?
"אבל אצלנו היה מתווה נפרד שהיה מקובל על משרד הבריאות. למה חיסלו את מתווה האיים הירוקים? כי פוליטיקאים פוחדים לקבל החלטות. אם אנשים חוסנו פעם שנייה, בואו נשאיר את הפלטפורמה פתוחה ונכניס אותם ואת אלה שעשו בדיקות. אני גם דרשתי שגם תושבי אילת יחוסנו כולם, כדי שניתן יהיה לארח ללא בעיות. הבקשות יושבות במשרד הבריאות אבל הבעיה היא שפוחדים לקבל החלטות כדי שיבוא גורם אחר. גיבשו תכנית שבעלי דרכון ירוק יוכלו להגיע לאילת ועמדנו לקיים אירוע תקשורתי שבוטל ברגע האחרון. אתה שואל למה? כי בגלל הסדר עדין לא היינו מוכנים עד הסוף. אני לא רון חולדאי ולא פועל בניגוד לחוק. לא סגרנו את כל הפינות ובשבוע הבא אצא עם זה".

מאיר יצחק הלוי מצטרף לגדעון סער (צילום: מפלגת תקווה חדשה)
מאיר יצחק הלוי מצטרף לגדעון סער (צילום: מפלגת תקווה חדשה)

מה מצב האבטלה בעיר נכון להיום?
"איום ונורא. כמו שחששנו אילת הפכה לשיאנית המדינה במספר המובטלים.  המדובר בעשרות אחוזי מובטלים כשהשיא היה כמעט 80% מכח האדם. הבעיה האמתית שלנו היא גם שלאחר סיום צונאמי הקורונה העיר תצטרך הרבה מאוד סיוע. אילת תצטרך חיסון לכלכלה ובריאות הנפש ולדמוגרפיה. חבל שהופכים את החיסון לחזות הכול וכבר חוגגים את סוף הקורונה. הנזקים הכלכליים ונפשיים הם קשים. אני אופטימי מאוד ביחס למה שגדעון סער יעשה. כבר יזם בעבר את החוק שהוביל לחידוש הטבת המס לתושבי העיר אילת וגם שמר עלינו בנושא המשך הפטור ממע"מ. 

מתי בכוונתך להתפטר מראשות העיר כמו שנדרש מחולדאי? האם זה יקרה עוד לפני בחירתך לכנסת?
"ראשית רון חולדאי יכול להביא תרומה ניהולית גדולה לכנסת ואני לא שופט אותו. גם אני מביא 28 שנים בחיים המוניציפליים, ועם כל הצניעות זה לא שווה ערך לחבר כנסת שנכנס ללא ניסיון לכנסת. אם אבחר לכנסת אהיה חייב בכל מקרה להתפטר. אין כפל תפקידים. תבורך הכנסת אם יהיו בה כמה שיותר ראשי רשויות. לו המחוקק רצה הוא היה מגביל את האפשרות. בינתיים אני לא במצב של כפל תפקידים. אני עובד עבור כל תושבי אילת אבל גם עובד לטובת המפלגה תקווה חדשה של סער".

הראיון המלא יפורסם מחר בטור "שוטף פלוס" במעריב סופהשבוע