ועדת התעדוף במשרד הבריאות החליטה הערב (חמישי) להמליץ על הרחבת מתן חיסוני הקורונה לגילאי 18-16. הוועדה דנה באפשרויות השונות להמשך המבצע, חרף הדיווחים כי צפויים בתחילת חודש פברואר שיבושים קלים במתן מנות החיסון. לפי שעה הכוונה היא לאפשר לתלמידי י"א-י"ב בלבד להתחסן, על מנת שיוכלו לגשת בצורה חלקה עד כמה שניתן לבחינות הבגרות.

בהתאם לכך, שר הביטחון בני גנץ התייחס לכך ואמר: "נמשיך לעמוד ישר על מה שנכון מתוך הממשלה ולא ניתן לשיקולים פוליטיים לקבוע סדרי עדיפות במלחמה בקורונה. החינוך חייב להיות בראש סדר העדיפויות שלנו, אחרי שדאגנו שהמורים יחוסנו עלינו לוודא שבני הנוער יוכלו לקיים את הבגרויות ולחזור למסגרות בהקדם".

התור בכניסה למתחם חיסוני הקורונה בכיכר רבין בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני

במהלך דיון התעדוף, בחנו את האפשרויות להסיר את כלל התעדוף, או להכניס ציבורים נוספים אליו. בין היתר הציגה כל אחת מקופות החולים את הנתונים שלה והאם היא מצליחה לחסן את כל האוכלוסיות שנכנסו לתעדוף עד כה.

ברקע ההמלצה המסתמנת, קופות החולים עודכנו שהמשלוח של פייזר שהיה אמור להגיע בתחילת פברואר, יהיה קטן מהמצופה. לפי צפי המשלוחים, ביום ראשון הקרוב צריך להגיע משלוח של מאות אלפי חיסונים, וייתכן שיהיה שבוע אחד חלש מבחינת ההתקדמות במבצע החיסונים, בשבוע הראשון של פברואר.

כזכור, במהלך ישיבת הממשלה ביום שלישי השבוע ציין מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, כי נבחנת הכוונה לחסן גם את תלמידי התיכון בגילאי 18-16.