אופטימיות זהירה: בכירים במשרד הבריאות העריכו היום (חמישי) כי לאור הירידה המסתמנת בנתוני התחלואה בקורונה בישראל, יחד עם ירידת מקדם ההדבקה אל מתחת ל-1, לא יהיה צורך להאריך את הסגר מעבר לעשרת הימים שאושרו בישיבת הממשלה מוקדם יותר השבוע. 

פרופ׳ גילי רגב-יוחאי על חיסון נשים בהיריון לקורונה (צילום: דוברות בי"ח שיבא שבתל השומר)

בין האופטימיים פרויקטור הקורונה פרופסור נחמן אש, שאמר בריאיון ל"שש עם עודד בן עמי" כי "נתוני התחלואה בירידה, לא נבקש להאריך את הסגר". גם ראש שירותי בריאותי הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, התראיינה לחדשות 12 והסבירה: "זה שכרגע מקדם ההדבקה הוא פחות מ-1 זה כבר טוב, שובר את העלייה, ואם נמשיך במגמה הזו אני מקווה שלא נצטרך להאריך עוד את הסגר".

אלרעי פרייס הוסיפה כי "בניגוד לרוב הפעמים בהן דיברנו על מס' המאומתים ומקדם ההדבקה כמדדים ליציאה מהסגר, כעת יש שני נתונים נוספים שיש לשקלל. הראשון הוא מספר החולים הקשים והקריטיים, מקווים שבזכות החיסון נראה שבירה של העקומה ומצפים לראות את השבירה הזו שבוע אחרי המנה השנייה - כלומר עכשיו, הנדבקים עכשיו אמורים להידבק פחות קשה. צריכים עוד להמתין קצת ולראות.

"והדבר הנוסף זה הווריאנט הבריטי, יש פה הדבקה שהיא הדבקה שונה", הסבירה. "רק אזכיר את הנשים ההרות שכרגע נמצאות בשיעורים הרבה יותר גבוהים משראינו ובעקבות זה שינינו את ההמלצה לגבי חיסונים וביקשנו דגימות מבתי החולים כדי לרצף אותן, כל החמש שבדקנו עד כה היו מהווריאנט האנגלי". היא הוסיפה כי "הווריאנט האנגלי מסתובב בחברה החרדית שם יש תחלואה גדולה מאוד, הוא מדבק הרבה יותר שראינו קודם".

ד"ר שרון אלרעי-פרייס מקבלת חיסון לקורונה (צילום: דוברות בילינסון)

אלרעי פרייס התייחסה גם לפגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נציגי עולם התרבות ואמרה: "הודעת רה"מ על פתיחת התרבות לא תואמה איתי. גם במשרד הבריאות יש תוכנית לפתוח את עולם התרבות בזמן הנראה לעין עם תו ירוק אבל צריך לבנות את הדברים האלו לא ככה בעוד עשרה ימים. נדאג שהיציאה תהיה זהירה, אם נפתח הכל בבת אחת עוד עשרה ימים נגיע מהר מאוד לאותו מצב". 

בהמשך התייחסה לסוגיית הבחירות בצל הקורונה וציינה: "זה תלוי איך עושים אותם. אם היינו יכולים לתת לאנשים להצביע בקלפי בבית או באינטרנט זה היה יותר טוב. אם נהיה עם אלפי מאומתים שצריכים לצאת לבחור זה יהיה מאוד מאתגר".

לסיום, התייחסה אלרעי פרייס לתביעת הדיבה שהוגשה נגדה מצד רופאים שכינתה "מכחישי קורונה" וסירבה לחזור בה מהאמירה החריפה. "בתקופה הזו שיש פנדמיה משתוללת, 50 נפטרים ביום ו-1,200 חולים קשים, בזה אני מתעסקת. לא חוזרת בי ומוכנה להתמודד בבית המשפט מול כל תביעה".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 8,205 מקרי קורונה מאומתים אותרו אתמול מתוך 93,393 בדיקות, שיעור התוצאות החיוביות עומד על 9.1%. סך החולים הפעילים בישראל עומד על 81,276, מתוכם 1,156 במצב קשה ו-315 מונשמים. אתמול נפטרו 54 חולים ועד כה מתחילת המגפה מתו 4,232 חולים.