מהומות בבני ברק: כוחות המשטרה פשטו במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) על ישיבות בעיר, כשהם חמושים ומוגנים, וביצעו מעצר של לפחות שלושה חשודים. המהלך התרחש בעקבות התפרעות של חרדים קיצוניים בעיר, ופציעתם של שבעה שוטרים.

המשטרה העלתה לאוויר גם מסוק משטרתי ויודו רימוני הלם לעבר המתפרעים, לאחר שאלה הבעירו צמיגים ופיזרו פחי אשפה. בעקבות האירועים, בהם נעצרו שישה מתפרעים, גויסו כוחות תגבור מהמרחבים הסמוכים - איילון וירקון, 

הרחובות בבני ברק לאחר שהובערו פחים וצמיגים (קרדיט: דוברות המשטרה)

גורם במשטרה אמר בשיחה עם מעריב: "ברגע שהם מעלים הילוך ומיידים אבנים לעבר שוטרים, נצטרך גם אנחנו להגביר הילוך והתגובה תהיה קשה". גורם נוסף הוסיף: "אנחנו כאילו במדינה אחרת וזה מרכז המדינה. התנהגות שכזו בלתי סבירה, אנשי חוק שמותקפים בצורה גסה ואלימות פרועה שכזו, זו חציית קו אדום שאי אפשר להבליג עליה".

בעקבות האירוע, כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מגנה בכל תוקף את האלימות כלפי המשטרה והזהיר כי המדינה תפעל ביד קשה נגד מפרי החוק.

שוטרי יס"מ נכנסו לבניין ישיבת ויז'ניץ בבני ברק (צילום: דוד קשת)

כאמור, במהלך פעילות של בקרי רישוי בעיר בני ברק, החלה התקהלות בלתי חוקית של חרדים קיצוניים, במהלכה הבחינו המתקהלים ברכב ובו שוטרים שהיו בתפקיד, השליכו אבנים לעבר הרכב, ניפצו שמשות וניקרו צמיגים. המתקהלים אף ניסו לפתוח את דלתות הניידת, בעוד השוטרים שישבו ברכב נאלצו להזעיק עזרה וחילוץ. 

"המשטרה רואה בחומרה את תקיפת השוטרים הערב בבני ברק ותפעל למיצוי הדין עם פורעי החוק. בשעה זו פועלת המשטרה בכוחות מתוגברים לפיזור התקהלויות בלתי חוקיות בבני ברק ומטפלת בהפרות סדר קשות בעיר", כך נמסר מדוברות המשטרה.

מעיריית בני ברק נמסר כי "העירייה מגנה בכל תוקף את התקרית האלימה הערב כנגד שוטרי משטרת ישראל. אנו במצב של פיקוח נפש וחובת כולנו לפעול ולעשות הכל למנוע את המשך התחלואה והסכנה הקיומית בעקבותיה. מעשים אלו אינם דרכה של העיר, אינם משקפים את הלכי הרוח של רבני העיר ומאות אלפי תושביה. זהו מקרה חמור של קבוצת נערים החייבת לתת את הדין על כך" אמרו.

עוד הוסיפו: "לא ניתן לאירוע החריג הזה להכתים יחסים של כבוד ושיתוף פעולה עם המשטרה וכוחות הביטחון בחודשים האחרונים".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר: "האלימות הפרועה שראינו הערב בבני ברק היא פשע נבזי וחילול השם בידי נבלים ברשות התורה! היא לא תעבור בשקט. התגובה בוא תבוא, ומהר. ‏מגבה ומחזק את השוטרות השוטרים הנושאים על גבם את המשימה הקשה וכפויית הטובה של המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, אכיפת החוק והסדר, והמלחמה בטרור ובפשיעה".

חרדים קיצוניים בבני ברק רגמו באבנים רכב משטרתי (צילום: אנשי הדממה בפייסבוק)

שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, התייחס לאירוע בחשבון הטוויטר שלו: "האלימות הקשה הערב בבני ברק של מספר פורעים נגד שוטרים שהגיעו במסגרת תפקידם לאכוף את הסגר- חמורה ומקוממת. צריך לעצור את הפורעים ולפעול נגדם בכל חומרת הדין. חייבים לשמור על ההנחיות ולהציל חיים. זה בנפשנו!".

חרדים קיצוניים מתעמתים עם השוטרים ומכנים אותם "נאצים" (צילום: אלון חכמון)


מתקהלים הפרו את הסדר הציבורי בבני ברק ורגמו באבנים ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)
מתקהלים הפרו את הסדר הציבורי בבני ברק ורגמו באבנים ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)


מעיריית בני ברק נמסר: "העירייה מגנה בכל תוקף את התקרית האלימה הערב  כנגד שוטרי משטרת ישראל. אנו במצב של פיקוח נפש וחובת כולנו לפעול ולעשות הכל למנוע את המשך התחלואה והסכנה הקיומית בעקבותיה. מעשים אלו אינם דרכה של העיר, אינם משקפים את הלכי הרוח של רבני העיר ומאות אלפי תושביה. זהו מקרה חמור של קבוצת נערים החייבת לתת את הדין על כך. לא ניתן לאירוע החריג הזה להכתים יחסים של כבוד ושיתוף פעולה עם המשטרה וכוחות הביטחון בחודשים האחרונים".

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד: "זה לא חרדים. זאת חבורת אנרכיסטים שצריכה לסיים את הלילה במעצר ולהישפט בחומרה בהקדם האפשרי. מדינה שפויה לא יכולה לאפשר לדברים כאלה לקרות. זה המחיר שאנחנו משלמים על הרפיסות פוליטית של הממשלה הזאת. אנחנו נשנה את זה".

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר על האירוע: "יש לגנות אלימות מכל סוג שהוא ולהבהיר חד משמעית כי זו לא דרכנו. יחד עם זאת אין מנוס מהתחושה כי המשטרה פועלת תחת לחץ התקשורת, ובמקום להפעיל שיקול דעת נגררת לעימותי רחוב שלא משיגים את צמצום ההתקהלויות אלא את ההיפך הגמור, וחבל שכך".

ח״כ משה ארבל (ש"ס) כתב בתגובה לתקיפת השוטרים: "אני מביע זעזוע ושאט נפש מאספסוף מופרע הלבוש כחרדיים שפגעו פיזית בשוטרי משטרת ישראל. אין לברבריות מהסוג הזה מקום במחנינו ובחברה חפצת חיים. אני מצפה מרשויות האכיפה למצות את הדין עם פורעים אלו. הם אינם חרדים".

מתקהלים הפרו את הסדר הציבורי בבני ברק ורגמו באבנים ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)
מתקהלים הפרו את הסדר הציבורי בבני ברק ורגמו באבנים ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)


גם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס לאירוע ופרסם בחשבון הטוויטר שלו: "הלינץ' הערב בבני ברק הוא חציית כל הקווים האדומים. לא מדובר בסתם התפרעות אלא מדובר בטרור מן הסוג החדש והטיפול חייב להיות בהתאם. יש לסגור את העיר לנכנסים ויוצאים עד שכל פראי האדם שהיו שותפים לו יתפסו ויענשו בחומרה. לא נקבל מצב של מדינה בתוך מדינה".


יעקב וידר, יו"ר סיעת הליכוד בעיריית בני ברק, בתגובה לתקיפה: "חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון אהובים ורצויים בבני ברק. אותו קומץ אלים אינו מייצג את תושבי בני ברק, להפך, ואותם אנשים ממש תקפו גם רבנים שהעזו שלא להסכים איתו. חובה למצות איתם את מלוא חומרת הדין ולשלול מהם כל תקציב עירוני".

אתמול, שוטרים שהגיעו לשכונת "עזרת תורה" בירושלים על מנת לבצע אכיפה של תקנות הקורונה, הותקפו על ידי הנוכחים במקום ואחד השוטרים שטרם הספיק לרדת מהניידת נפגע בראש מאבן שיודתה לעבר הניידת וניפצה את השמשה שליד הנהג. כוחות משטרה פועלים במקום במטרה להתחקות אחר מיידה האבן וכן מבצעים אכיפה של התקנות כאמור. בנוסף, המשטרה עצרה חתונה רבת משתתפים בשכונה חרדית.

מוקדם יותר השבוע, עימותים פרצו בין כוחות המשטרה לחרדים בשכונת רמת אשכול-סנהדריה בירושלים, מהלך פעילות אכיפה. השוטרים שהגיעו למקום נתקלו בהתנגדות בה נטלו חלק עשרות אנשים שהתעמתו עמם, ניסו למנוע את כניסתם למקום, חסמו נתיבי תחבורה, קראו קריאות גנאי לעברם וניסו להפריע לפעילותם.