ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכנן לטוס לביקור מדיני ראשון באיחוד האמירויות ובחרין ב-11-9 בפברואר, כך מדווח הערב (חמישי) העיתונאי ברק רביד בוואלה! NEWS. עד כה דחה נתניהו פעמיים את תכניותיו לבקר במדינות המפרץ, שלאחר חתמו עם ישראל עם הסכמים לנירמול היחסים. ביקור זה צפוי להיות הביקור הגלוי הראשון של ראש ממשלה ישראלי באחת ממדינות המפרץ.

נאום נתניהו בטקס חתימת הסכם השלום. באדיבות הבית הלבן

ב-9 בפברואר מתוכנן נתניהו לבקר באבו דאבי, שם ייפגש עם יורש העצר של האמירויות, מוחמד בן-זאיד. יממה לאחר מכן צפוי ראש הממשלה לבקר בדובאי, ולקחת חלק בסדרת פגישות בעלות אופי כלכלי. ב-11 בפברואר יבקר נתניהו במנאמה, בירת בחריין, שם יפגש עם המלך חמד בן עיסא אל-חליפה ועם יורש העצר סלמאן בן חמד בן עיסא אל-חליפה.

גורמים בסביבת ראש הממשלה אמרו כי הביקור עלול להידחות בשלישית, למשל אם הסגר בישראל יתארך או אם יוחמרו הגבלות הטיסה על איחוד האמירויות ובחריין. עד עתה לא ביקר אף בכיר ישראלי מכהן באיחוד האמירויות ובחריין, בשל ההמתנה לביקורו הראשון של ראש הממשלה. בעקבות כך בוטל בין השאר ביקור במדינות המפרץ של שר החוץ גבי אשכנזי. 

יום לפני תאריך הטיסה המיועד, ב-8 בפברואר, מתוכנן להתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים משפטו של נתניהו, שנדחה בשל הסגר מתאריך ה-13 בינואר. 

לחצו לכתבה המלאה בוואלה NEWS