סקר פאנלס פוליטיקס עבור "מעריב־סופהשבוע", שנערך אתמול, מצביע על שוויון מנדטים בין יש עתיד בראשות יאיר לפיד לבין תקווה חדשה בראשות גדעון סער, אולם כשנבחנת מועמדות סער או לפיד "ראש בראש" מול בנימין נתניהו - סער זוכה להישג מרשים, כשהוא כמעט נצמד לראש הממשלה.

על פי הסקר, לו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד בראשות נתניהו הייתה זוכה ב־31 מנדטים, ירידה במנדט לעומת הסקר בשבוע שעבר. ההפתעה בסקר היא התחזקות יש עתיד בראשות לפיד, שעולה מ־14 מנדטים בסקר הקודם ל־16 בסקר הנוכחי ונצמדת לתקווה חדשה - אחדות לישראל, בראשות סער, שמאבדת מנדט ויורדת ל־16 מנדטים.

מי שממשיך לאבד גובה הוא נפתלי בנט בראשות ימינה. אם בשבוע שעבר קיבלה מפלגתו בסקר 12 מנדטים, הפעם היא יורדת ל־11. הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה ממשיכה במגמת ההיחלשות ויורדת מ־11 ל־10 מנדטים, אולי כתוצאה מהסתערות נתניהו על המגזר הערבי.

יהדות התורה - 8 מנדטים, ש"ס - 8 מנדטים וישראל ביתנו עם 7 מנדטים, נותרות יציבות ללא שינוי. לעומתן, מרצ בראשות ניצן הורוביץ נחלשת במנדט ומקבלת בסקר הנוכחי 5 בלבד. כחול לבן בראשות בני גנץ עוברת את אחוז החסימה, אבל רק עם 4 מנדטים. כך גם עם מפלגת הישראלים בראשות רון חולדאי, שאצלו דווקא נרשמת מגמת שיפור קלה יחסית לעובדה שבסקר הקודם לא עבר את אחוז החסימה.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות תשע מפלגות: המפלגה הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה מובילה את גוש המאוכזבות עם 2.1%. אחריה בסדר יורד: מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' 2%, עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר 1.4%, ומפלגת העבודה, שיוצאת ביום ראשון לפריימריז על ראשות המפלגה, זוכה בסקר ל־0.7% בלבד. מתחתיה מפלגת צומת - התיישבות וחקלאות, בהנהגת משה גרין, תלם של בוגי יעלון, הבית היהודי בראשות חגית משה, תנופה של עפר שלח ומפלגת ותיקי ישראל בראשות דני יתום.

מבחינת הגושים: גוש נתניהו (ליכוד, ש"ס ויהדות התורה) – 47; גוש "רק לא ביבי" (סער, יש עתיד, המשותפת, ישראל ביתנו, הישראלים, כחול לבן, מרצ) – 62; ימינה – 11 מנדטים.

בסקר נבחנה אפשרות ההתמודדות "ראש בראש" של סער, לפיד ובנט מול נתניהו. כאן רושם לעצמו סער הישג מרשים: נתניהו מקבל 43%, ואילו הוא מצמצם את הפער עד לטווח נגיעה - ומקבל 40%. גם בנט עושה לנתניהו חיים קשים עם 33%, לעומת 41% לראש הממשלה.

לעומתם, ההפרש בין נתניהו 54% ללפיד 32% - רחב הרבה יותר. לדברי עורך הסקר מנחם לזר, סער מצליח להתקרב לנתניהו בהתמודדות ראש בראש, כי בנוסף לרוב (60%) שהוא משיג במחנה המרכז־שמאל, גם בציבור הימני הוא מקבל תמיכה נאה יחסית (28%).

בסקר השתתפו 522 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים באינטרנט. טעות הדגימה המרבית - 4.4%. 

בתוך כך, בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM פורסם הבוקר "סקר הסקרים" - ממוצע כל סקרי השבוע.

על פי התוצאות, לנתניהו ולליכוד יש 30 מנדטים, תקווה חדשה בראשות גדעון סער היא המפלגה השנייה בגודלה עם 16 מנדטים. בצמוד אליה נמצאת יש עתיד עם 14 מנדטים, אחריה ימינה והרשימה המשותפת עם 11 מנדטים כל אחת. ש"ס ויהדות התורה מקבלות שמונה מנדטים כל אחת, וישראל ביתנו עם שבעה מנדטים. בתחתית הרשימה נמצאות כחול לבן, מרצ והישראלים עם חמישה מנדטים כל אחת.

סקר הסקרים 22/1/21 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90,יונתן זינדל, פלאש 90)
סקר הסקרים 22/1/21 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90,יונתן זינדל, פלאש 90)

לפי סקר הסקרים, לנתניהו עדיין אין 61 כדי להקים ממשלה. גוש הליכוד והחרדים עם 46 מנדטים, כאשר, גם אם מוסיפים את בנט, הם מגיעים רק ל־57. מנגד, לגוש מתנגדי נתניהו, יחד עם הרשימה המשותפת יש 63 מנדטים, כאשר אם מוסיפים את ימינה של בנט במקום הרשימה המשותפת, גוש מתנגדי נתניהו עדיין נשאר על 63.