סיפור בלתי שגרתי יש לזמרת אסנת שטרית, שסוחפת את מאזיניה מהצלילים הראשונים של "איך אתה הולך", סינגל בכורה מתוך אלבום בהתהוות. לכאורה, היא כמו חדשה, אך כשהיא רק פותחת את השיר בקולה החם עם "הולכים לכיכר העיר/ ומזיזים את ה-/ ניי ננה נייננה", מגלים שמ"הכמו חדשה" נשאר ה"כמו" ואילו "חדשה" למעשה הייתה די מזמן.

זאת, כאשר מתגלה ששטרית היא, למעשה, זמרת בתהליך של אתחול, או של ריסטארט, אם רצונכם בכך. "אחרי לימודים ברימון הוצאתי שלושה שירים כבר לפני עשר שנים, בדרך לאלבום", היא חושפת. "השירים היו בסגנון רוק-פופ כזה וכשהתחלתי להופיע עם החומרים האלה, הרגשתי שהם לא מי שאני, זה לא הדי.אן.איי שלי ולא יעזור כלום. 'עצרי!', פשוט אמרתי לעצמי".

אבל עשר שנים של עצירה?!
"כן, עשר שנים כשבמהלך כל התקופה הזאת המשכתי להופיע, אבל לא הקלטתי. הייתי במסע של חיפושים. במהלכו התחברתי מחדש למוזיקה האנדלוסית ולפיוטים שהכרתי מהבית, גם הצטרפתי לאלו"ל, פרויקט שיר השירים (במקום אסנת אחרת, זנו - י. ב-א), בניהולו המוזיקלי של אמיתי פריינטה. מדוע לא הקלטתי? - כי הרגשתי שלא הצלחתי לכתוב את המוזיקה שאני מחוברת אליה וכשהצלחתי - יכולתי להיות הכי אמיתית שאפשר".

שטרית במקור מנשר, בת להורים יוצאי מרוקו. "אמא שלי שרה ומתופפת מדהים", מציינת שטרית, שהחלה את דרכה במקהלת בית הספר ולאחר מכן בחבורת בית רוטשילד בחיפה, בניצוחו של אפי נצר, ש"די קלט אותי ונתן לי סולואים". למגינת לבה לא התקבלה ללהקה צבאית, "מה שגרם לי להרגשה רעה מאוד, בייחוד שבסוף שירתי כסתם פקידה". 

וזה לא הכל. "אחרי שהשתחררתי, שברו לי את הלב לחתיכות בפעם השנייה, כשלא התקבלתי לרימון", היא מעידה. "אבל אני לא אחת שנשברת בקלות. אחרי שנה חזרתי ונבחנתי, הפעם אצל נשיא רימון בכבודו, יהודה עדר הגדול. 'תשירי!', הורה לי ואני מתה מפחד שרתי לו שיר של זמרת ידועה. אז הוא אמר לי מה שאזכור כל ימיי - 'את יודעת שאת שרה את השיר יותר טוב מהמקור?' לא ידעתי איפה לשים את עצמי. כמובן שהפעם התקבלתי על המקום".

במהלך שלוש שנותיה שם - בהמשך למדה גם לתואר ראשון בהוראת מוזיקה במכללת לוינסקי -החליפה עבודות, כולל ניקיונות ומלצרות, גם הופיעה כזמרת מלווה של לאה שבת, מוש בן-ארי ורמי קלינשטיין. "זה לא היה לגמרי פשוט", היא מסייגת כעבור שנים עם כל הערכתה לאלה שהיא הופיעה לצדם. "זמר ליווי זה מקצוע בפני עצמו ויש כאלה שמסתפקים בו כקריירה. לכאורה, זה נוח. מקבלים פעם בחודש לוח הופעות ולא צריך לעשות כלום חוץ מלשיר. אבל אחרי רימון רציתי להגיד משהו משל עצמי".

אסנת שטרית (צילום: ילנה ספורטס)
אסנת שטרית (צילום: ילנה ספורטס)

במהלך שנת הקורונה הייתה ככל שניתן על הקו לבאר-שבע, כדי לעבוד על שירי האלבום המתהווה באולפנו של המפיק המוזיקלי שלה, יוסי שטרית (כמובן, לא זה מ"אקס פקטור"), קרוב משפחתה. ביניהם השיר "איך אתה הולך", שלטענתה מהדהד ממנו המצב. "אם אני שרה בשיר על המון זועם וצועק, זה מתייחס להפגנות שלא יורדות מסדר היום", היא אומרת, "אם כי בתוכן שתלתי סיפור-אהבה".

מניין זה צץ?
"זה סיפור אמיתי על זוג שהכיר והתאהב בהפגנות".

אם תשאלו לגבי האהבה של שטרית, אז טוב, תודה. "בעלי עובד במשטרה", היא, אם לשלושה, מספרת בפשטות, המחפה על עובדת היותה נשואה לקצין משטרה בכיר. לא נסגיר את זהותו המוכרת, כי חשוב לשטרית להצליח בזכות עצמה.

איך הוא מסתדר עם השמח שאת עושה בהופעותייך?
"הוא כל-כולו איתי ואין מישהו שמפרגן לי יותר ממני".

בעלך בא להופעות שלך במדים עם הדרגות?
"מה פתאום! בעלי בכלל לא בקטע של לעשות רושם. כשהוא בא להופעות, הוא אוהב לעודד מהצד".

נסיים עם השיר החדש. לאחר שהוא מסב לנו הנאה כה רבה, את מבטיחה שכך יהיו גם שירי האלבום האחרים?
"מה זה מבטיחה? - מילה של אסנת!"

ואת מבטיחה לא להיעלם לאחר הופעת האלבום, אם ירצה השם, לעוד עשר שנים?
"לא, חס וחלילה. אני כאן כדי להישאר".