שיתוף פעולה חדש וחוצה תרבויות, יקדם שיח על חינוך מיני בקרב נערות ונשים בפקיסטן, באמצעות צ'אטבוטית בשם ראג'י, המשוחחת עם נשים ונערות בפקיסטן על הנושאים הללו, ועל רבים נוספים הנחשבים לטאבו, בהם היגיינה נשית, חינוך מיני, מחזור ווסת, הריון, אמצעי מניעה והסכמה. ראג'י בתצורתה הנוכחית חברה לחברת CoCoHub, החברה הישראלית המשנה את חוקי המשחק בטכנולוגיית הצ'אטבוטים והבינה השיחתית. היא זכתה לקבל אווטאר זום משלה, ותוכל להשתתף במפגשים ושיחות זום עם נשות פקיסטן.

סאבא חאליד וסוהא סולימאן משוחחות עם ראג'י הצ'אטבוטית. קרדיט: Aurat Raaji

הכוח מאחורי ראג'י היא סאבא חאליד, יזמית חברתית, מרצה, אקטיביסטית ועיתונאית מקראצ'י, פקיסטן. "היה לנו קשה בשנת 2020, כשהיינו צריכות לשנות את ייעודה של ראג'י ולהסתמך על שילוב בין הגורם האנושי לטכנולוגי", סיפרה, "אבל כאשר שמענו שאפשר להביא אותה לשיחת זום באמצעות CoCoHub, התרגשנו כל כך וקיבלנו רעיונות איך צ'אטבוטית יכולה להוביל דיון בכיתה, לשוחח עם ילדים וילדות וללמד אותם דברים שאפילו לבני אדם קשה לומר או לדבר עליהם".

"הצוות שלי הבין במהירות את המטרה, ובנינו את הדמות של ראג'י בלי שום רקע טכני - כן, עד כדי קל לתכנן צ'אטבוטים כיום. כעת נוכל להזמין את ראג'י לזום כדי לשוחח על הנושאים שבוערים אצלנו; שוויון מגדרי, היגיינה נשית, קיימות, סובלנות תרבותית ודתית. יש לנו תוכניות גדולות להציג את ראג'י בבתי ספר, אוניברסיטאות וקהילות. עבורי, זו הדגמה של איך טכנולוגיה, בעיקר צ'אטבוטים, יכולה לשמש למטרות טובות - חינוך, בניית קשרים, שיתופי פעולה ואמפתיה", הוסיפה.

יקי דוניץ, מנכ"ל ומייסד משותף של CoCoHub, סיפר: "הבנו שמאחר והעולם נאלץ לעבור לאונליין בשנה האחרונה, אין זמן מתאים יותר ליצור ערוץ קל להפעלה בתוך הסטודיו לבניית בוטים שלנו, בו אתה יכול ליצור צ'אטבוט משלך ולהעלות אותו לשיחת זום בתוך מספר דקות, ובלי צורך בידע בתכנות. שיתוף פעולה תמיד היה אחד מערכי הליבה שלנו, והחבירה לראג'י ולצוות הנהדר שמאחוריה הוא הדגמה מרתקת כיצד טכנולוגיה של בינה שיחתית (Conversational AI) יכולה להפוך את העולם למקום טוב יותר".

ראג'י - או בשמה המלאה, Aurat Raaji ("נשים שולטות", באורדו, השפה המקומית בפקיסטן) זכתה בפרס החדשנות לנשים של חברת Vodafone העולמית, בפרס של אוניברסיטת MIT היוקרתית, ובפרסים בינלאומיים נוספים. CoCoHub זכתה לאחרונה בפרס "Game Changer of the year" של אתר VoiceLaunch, והצ'אטבוטית שלה, אנה, זכתה בפרס האפליקצייה הקולית של השנה בתחרות VoiceLunch Award, כאשר הבחירה נעשתה על ידי חבר מומחים מהשורה הראשונה בתעשיית הצ'אטבוטים העולמית.