סוף לסערת הבדיקות בנתב"ג: משרד הבריאות עדכן כי החל מהלילה בחצות (בין שישי לשבת), כל אדם המבקש לעלות על טיסה לישראל, יידרש להציג למפעיל האווירי אישור על בדיקת PCR שלילית לקורונה שביצע במהלך ה-72 שעות לפני מועד ההמראה, או לחילופין אישור מתחסן או מחלים שניתן על ידי משרד הבריאות. 

מהמשרד נמסר כי למען הסר ספק, נוסע שיצא ממדינת ישראל בטרם חלפו 7 ימים ממועד החיסון השני, יחוייב בבידוד מלא ללא קשר למועד כניסתו לישראל.

הסדר זה יחול על נוסע נכנס ששהה מחוץ לישראל למעלה מ- 72 שעות, למעט אישורים חריגים שיאושרו באופן פרטני, ולגבי נוסע נכנס שהוא איש צוות בכלי הטיס, רק אם מגיע לישראל לתקופה של למעלה מ-72 שעות.

ישראלים בנתב"ג יום לפני הסגר קרדיט אבשלום ששוני
כזכור, בשבוע האחרון פרצה סערה סביב סוגיית הבדיקות לנכנסים מנתב"ג, ונשמעו חילופי האשמות כאשר היו בממשלה מי שהאשימו את הייעוץ המשפטי, והיועמ"ש אביחי מנדלבליט בפרט, בעיכוב התקנות "מטעמים משפטיים".
בעקבות הסערה, היועמ"ש מסר: "בעקבות מספר פרסומים מסולפים, אנו מבהירים כי אין כל אמת בטענה כאילו הייעוץ המשפטי לממשלה מנע אי פעם, בדרך כלשהי, התניית כניסה לארץ מחו"ל בהצגת בדיקת קורונה שלילית".
בסופו של דבר, הממשלה אישרה את תקנות התעופה שמחייבות כל נוסע שנכנס לישראל לעשות בדיקת קורונה 72 שעות לפני המראתו לארץ. בהמשך, תקנות אושרו בוועדת הכלכלה והערב כאמור הן ייכנסו לתוקף באופן רשמי.