"חמש דקות שהרגשנו פשוט פחד על החיים שלנו": השוטרת רס''מ מאיה שגב הייתה בתוך ניידת המשטרה שהותקפה אמש על ידי חרדים בעת שהגיעו לאכוף את הנחיות הקורונה בבני ברק והיום (שישי) היא משחזרת את האירוע הטראומתי, במהלכו המתפרעים השליכו אבנים לעבר הרכב, ניפצו שמשות וניקרו צמיגים, ואף ניסו לפתוח את דלתות הניידת, בעוד השוטרים שישבו ברכב נאלצו להזעיק עזרה וחילוץ. 

השוטרת שהותקפה בבני ברק משחזרת: "פחדנו על החיים שלנו" (צילום: דוברות המשטרה)

"אתמול בשעה 20:30 במהלך פעילות שגרתית שהייתי בה עם עוד שני שוטרים במחלקה לרישוי עסקים לאכיפת אולמות שמקיימים אירועים בניגוד לתקנות, יצאו שני השוטרים מהרכב ונכנסו לאולם שמחות", סיפרה רס"מ שגב. "ואז, בשביל שמוביל לאולם הם נתקלו בקומץ חרדים שהבחינו בהם, החלו לקרוא לעברם ולהשליך עליהם חפצים. השוטרים ניתקו מגע והלכו אחורה, ובאותו רגע יצא משם ההמון והחל לרוץ אחריהם".

"הם הגיעו בריצה לכיוון הרכב, כשהמון משולהב של עשרות עד מאות אנשים רצים אחריהם", המשיכה לתאר את האירוע הקשה. "הם ניסו להיכנס לרכב בזמן שאני ישבתי מאחורה וחיכיתי להם, והם התחילו לתקוף את השוטרים באגרופים, בקרשים ובכל הבא ליד, תוך כדי שהם מונעים מהם להיכנס לתוך הרכב".

חרדים קיצוניים בבני ברק רגמו באבנים רכב משטרתי (צילום: אנשי הדממה בפייסבוק)

"בשלב הזה הם התחילו לתקוף את הניידת, ניפצו את החלונות מכל הכיוונים בעזרת אבנים, השליכו עליי כשישבתי מאחורה קרשים, אבנים והזכוכיות התנפצו עליי מכל עבר", סיפרה השוטרת, והוסיפה כי "תוך כדי ההתפרעות כשהם זורקים עלינו מכל הבא ליד הם גם גידפו אותנו בקריאות 'נאצים' ועוד, היו מאוד משולהבים במהלך התקיפה נגדנו. אנחנו פשוט קראנו לסיוע, לחילוץ בכל דרך אפשרית, ותוך כמה דקות הגיעו כוחות למקום וחילצו אותנו משם".

שגב הסבירה כי "ניסינו להימלט מהמקום, להיכנס לרכב ולהתחיל בנסיעה, אבל הם התחילו לעקור את הדלתות, עקרו את הדלת שלא נוכל לנסוע, פנצ'רו את הגלגלים ולא הייתה אפשרות לנסוע משם. הם חסמו אותנו עם רכבים עד שהגיע כוח משטרה למקום שחילץ אותנו". היא הוסיפה: "אלה היו חמש דקות שהרגשנו פשוט פחד על החיים שלנו. ראינו את האכזריות בעיניים שלהם. אנחנו לא היינו יוצאים בחיים אם לא היו מחלצים אותנו".

חרדים קיצוניים מתעמתים עם השוטרים ומכנים אותם "נאצים" (צילום: אלון חכמון)

"הם לא בחלו בשום דבר. אפשר לראות את הקרשים והאבנים שנמצאו בתוך האוטו. פחדנו על החיים שלנו במשך שלוש ארבע דקות עד שהגיע החילוץ. זה היה אירוע פשוט מפחיד. פינו אותנו לבית חולים כי היו לנו פגיעות בגפיים, ושוחררנו למנוחה ולהמשך טיפול", סיכמה שגב והדגישה: "מה שהכי נורא שזה הגענו לעשות אכיפה בעיר במרכז הארץ ולשמור על התושבים ועל התקנות ואנחנו מותקפים ברחוב מרכזי, לא שכונה או מקום קיצוני, מקום מרכזי בעיר".

מתקהלים הפרו את הסדר הציבורי בבני ברק ורגמו באבנים ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)
מתקהלים הפרו את הסדר הציבורי בבני ברק ורגמו באבנים ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)