על רקע הסגר, ואחוזי התחלואה הגבוהים במיוחד בחברה החרדית: הרב ישראל הגר, האדמו"ר מוויז'ניץ, קרא הערב (שבת) לפתוח את כל תלמודי התורה בארץ ואמר כי למי שיש בעיה, שיפנה אליו. במקביל, הוא הוסיף וביקש מן הציבור החרדי לא להתגרות בשוטרים שמבצעים את אכיפת הנחיות הקורונה.

חרדים קיצוניים מתעמתים עם השוטרים ומכנים אותם "נאצים" (צילום: אלון חכמון)

המשטרה התייחסה להודעתו החריגה של האדמו"ר, והבטיחה אכיפה במוסדות חינוך שיפעלו בניגוד להנחיות, בהודעה שפרסמה: "במהלך השבוע הקרוב המשטרה תמשיך בפעילות פיקוח ואכיפת הגבלות התנועה, ההתקהלות והמסחר שהוטלו ע״י הדרג המדיני במטרה לבלום את התפשטות נגיף הקורונה בישראל".

עוד הוסיפה: "האכיפה תתבצע בכל רחבי הארץ בדגש על התקהלויות אסורות כולל מוסדות חינוך שיפעלו בניגוד לתקנות, ואנו מצפים מכל אדם לקיים את התקנות במלואן ללא יוצא מן הכלל ולמנוע את הצורך באכיפה. נמשיך לאכוף את התקנות ולפעול למען שלום הציבור ובריאותו".

בתוך כך, מטה ההסברה החרדי במשרד הבריאות הציב על לוחות מודעות בריכוזים החרדיים בשישי עליהם שמות של דמויות מרכזיות בחברה, במטרה להעביר את מסרי אכיפת התקנות  "גם לידיעת הציבור שאינו נמנה על קוראי העיתונים", לפי המשרד. עוד הוסיפו כי הקמפיין יעלה גם בתחנות הרדיו ובאתרי האינטרנט, ועיקרו הוא השאלה "האם הקפדנו כראוי?".

פעילות המטה החרדי במשרד הבריאות (צילום: דוברות משרד הבריאות)
פעילות המטה החרדי במשרד הבריאות (צילום: דוברות משרד הבריאות)

בני גנץ התייחס אל דבריו בראיון בחדשות 12 ואמר כי "המאבק בקורונה הוא משותף וקריטי לכל אזרחי ישראל. הממשלה צריכה לנהוג באחריות. יש אור בקצה המנהרה וצריך לעבוד קשה כדי שיתממש, צריך להביא לכך שלא תהיה פוליטיקה באירוע הזה. אנחנו מחכים כבר שבועיים ויותר לכך שהחוק לטובת שוויון הקנסות והגברת האכיפה יעבור, אנחנו צריכים לתת כלים למשטרה ומערכת האכיפה לפעול".

עוד ציין כי "אני חוזר וקורא לציבור - עליכם להבין שהסגר הזה משרת את בריאות הציבור, הוא חשוב, דין אחד לבני ברק, ראשון לציון והרצליה. אין כרגע דין אחד וזה חמור מאוד. אני נאבק על זה. אני לא ממשלת ישראל, אני חלק משמעותי ממנה. יש לה ראש ממשלה, הוא יקבל את הגיבוי שלי והוא צריך להגביר את האכיפה בכל מקום שבו זה נדרש. כל מהלך שלא יעשה זאת הוא פוליטי, ציני וחמור מאוד. נתניהו עושה את הכל משיקולים פוליטיים".

אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, התייחס לפרסומים אודות האדמו"ר וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "בעל הבית של ביבי השתגע וכולנו משלמים על זה ביוקר. מה עושה עכשיו ביבי? מחפש את נכדו של הרבי מוויז'ניץ".

עודד פורר, יו"ר סיעת ישראל ביתנו הוסיף לבקר את החלטתו של הבכיר החרדי וצייץ: "לאור הודעת האדמו"ר מוויז'ניץ שיפתח את מוסדות החינוך מחר, על שר האוצר להורות ל'פקידים' שלו לעצור את תיקצוב מוסדות ויז'ניץ וכל מוסד אחר שיפעל באופן דומה.‏אחרת,  המשמעות היא ששר האוצר הוא רק פקיד של האדמו"ר. ‏מדינה שבה סמכות המנהיג הדתי היא מעל הממשלה, זו מדינת הלכה. ‏כלומר, הלכה המדינה".

מנכ"ל תנועת ישראל חופשית, אורי קידר, אמר בתגובה לפרסומים כי "בהחלט יש בעיה. משטרת ישראל צריכה לבוא לאדמו"ר מוויז'ניץ ולקחת אותו לתחנה, הערב. שמירה על חיי הציבור החרדי ועל הציבור הישראלי כולו לא יכולים להיות פחות חשובים יותר משמירה על חיי קואליציית שותפיו הטבעיים של נתניהו".