שבוע טוב לכולם, הפטרייה שלכם חזרה – הריב השבועי בין גל ותום. אין חדש תחת השמש: גל מדברת יותר מדי, תום נפגע יותר מדי – וזה תמיד נגמר ב"חיים שלי" ואלף נשיקות. הפעם, במסגרת "שבוע הנידה הלאומי" שבמסגרתו כוכבות נוער מדברות על הרגלי יחסי המין שלהן בפומבי, התבטאה גל באופן משוחרר בנושאי סקס ומיניות, מה שהוביל את תום שוב לדבר איתה על התבטאויות שלה שמביכות אותו/פוגעות בו/גורמות לו לרצות לדפוק את הראש בקיר.

באופן אישי, אני לא מאוד מתחברת להערות על התבטאויות כאלה ואחרות (כל עוד הן לא פוגעניות ומעליבות), אך ייאמר לזכותו של תום שהוא מתנסח כלפי גל ברגישות ובאהבה מבלי לוותר על עמדותיו באופן שכל דיירי הבית יכולים רק ללמוד ממנו. ואגב, אם הוא מוטרד מכך שיובך לחזור לבתי המשפט כעורך דין ממולח לאחר השיחות הפתוחות על הרגלי המין המתרחשות בבית – הוא יכול להירגע. עם 60 אלף העוקבים החדשים שלו, הוא כבר חמוש בקריירה נוספת הממתינה לו באופק: מוביל קמפיינים של חטיפי אנרגיה באינסטגרם. Just in case.

מתנסח כלפי גל ברגישות ובאהבה. תום חיימוב, מתוך ''האח הגדול'' (צילום מסך רשת 13)
מתנסח כלפי גל ברגישות ובאהבה. תום חיימוב, מתוך ''האח הגדול'' (צילום מסך רשת 13)

ומקשר עם פער גילאים חריג – נעבור לקשר עם פער גילאים עוד יותר חריג: רמי ולינור. כמו שאמרתי בעבר, בעיניי, כל עוד שניהם נהנים ושמחים בקשר הזה – זכותם להמשיך בו. הצופים יכולים לעקם פרצוף, הדיירים יכולים לרכל – אבל די, שחררו אותם מהטפות המוסר האלה. הפעם היה זה ליאור, "המרגיע הלאומי" שנראה כי לגמרי נמאס לו כבר מהבית הזה, שדיבר עם רמי על כך ש"זה לא נראה טוב". רמי, באופן תמוה, נראה מופתע מהגילוי, ודיבר על כך עם לינור – שנפגעה, ובצדק.

זה פשוט. אם רמי היה מרגיש לא בנוח בתוך הקשר רווי המגע והחיבוקים הזה – מילא, אבל לינור יודעת שרמי שמח ורוצה בו כמוה – וכל עוד שניהם מדברים ביניהם, ועם אחרים, על כך שמדובר בחברות נטו – מדוע שיתרחקו? זה לא אקט מאוד חברי לרצות להתרחק ממנה רק בשל הפחד מ"איך הוא נראה בחוץ".

זו הייתה טעות מצדו של רמי. בפועל, אם הוא באמת מוטרד מהאופן שהקשר ביניהם נתפס מחוץ לבית  – הוא יכול להקפיד לדבר על נקודת מבטו עם דיירים אחרים ולספק מונולוגים בחדר האח שיבהירו כי מבחינתו אין שום אלמנט רומנטי. בכך, היה פותר עצמו מהביקורת הפוטנציאלית, ובמקביל משמר את הקשר עם לינור, שרואה בו משענת ומקור תמיכה משמעותי בבית. זו הייתה טעות מצדו, אך למזלו, בתור מי שזקוק לקשר הזה לא פחות ממנה, היא הבליגה והקשר ביניהם נמשך. כעת רק נותר לראות אם הקשר הזה יחזיק מעמד כאשר ייכנסו לבית הדיירים החדשים.

רמי ולינור, מתוך ''האח הגדול'' (צילום מסך רשת 13)
רמי ולינור, מתוך ''האח הגדול'' (צילום מסך רשת 13)

ולעניין ההדחה של ימית – בשתי מילים: לא מפתיע. משתי סיבות: ראשית, ימית התמודדה מול דיירים סופר אהובים ואהודים בבית ומחוצה לו, כך שהיותה אנונימית לא מאוד תרם לה. שנית, באופן די תמוה ימית החליטה לפעול באסטרטגיה בה היא חברה של כולם: בהתחלה, היא הייתה צמודה לחבורת דרור-רמי-גל, ואילו בשבועות האחרונים, החלה להתקרב באופן משמעותי ליהודה וג'וזי ("המלכים שלה"), להיות שותפה בשיחות בהן הם מלכלכים על החברים שלה, כביכול, ולא פצתה בה, מה שהקנה לה תדמית של אדם לא אמין במיוחד.

הדחה לא מפתיעה. ימית אברמוב (צילום מסך רשת 13)
הדחה לא מפתיעה. ימית אברמוב (צילום מסך רשת 13)

עבורנו, הצופים – עברנו איתה תהליך דומה. בהתחלה, היא הייתה מאוד אהובה – דיירת מצחיקה, אנרגטית, כיפית ועם אג'נדה ברורה וחשובה שהכניסה ערך לבית. עם הזמן, הניסיון שלה להיות חברה של כל הדיירים במקביל נראה מלאכותי ומאולץ, גם אם הגיע מכוונות טובות, והחיבה אליה פחתה. כמו כן, העריכה שהציגה אותה בעיקר ברגעי משבר ובכי – לא עשתה עמה חסד. מפה לשם, ההדחה שלה הוכיחה כי "תפסת מרובה – לא תפסת": מרוב הרצון להיות אהובה על כולם, אף דייר לא העניק לה חסינות (ממש כמו ליאור) – והיא מצאה עצמה מועמדת להדחה בסיטואציה בלתי אפשרית עבורה. כנראה שהפעם היא לא ניצחה במגרש שלה.