ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה היום? אסור לאכול לפני השינה? בפתיחת תוכניתה ב-103FM, התייחסה ד"ר מאיה רוזמן לחשיבות המסתתרת מאחורי שעת הארוחה. האם זה משנה מתי אוכלים ארוחת בוקר? מדוע ארוחת ערב מאוחרת עלולה לגרום לכאבי בטן? ואילו מזונות מותר לאכול אפילו רבע שעה לפני השינה?

"כשמדובר בילדים, אין ספק שארוחת בוקר היא החשובה ביותר. היא מפסיקה את צום הלילה ונותנת אנרגיה חשובה למוח. אבל כשמדובר במבוגרים, שממש לא רעבים בבוקר, האם חייבים לדחוף אוכל בכוח כי אלו הן ההמלצות? לדעתי, אם לא רעבים לא חייבים לאכול בכוח. אצל חלק מן האנשים זה רק פותח את התיאבון לכל היום, אצל אחרים זה גורם לכאבי בטן. ואם זה המצב, עדיף לשמור את הקלוריות ולחסוך אותן לקראת שעות קשות יותר ביום, כך שאחר הצהריים למשל ניתן יהיה לאכול יותר נשנושים מתוקים, או בערב יותר נשנושים מול הטלוויזיה".

"אפשר למשוך עם קפה עד השעה 11:00 ואז לאכול ארוחת בוקר מאוחרת אם רוצים. אפשר להתחיל בארוחת הצהריים. האם זה פוגע בבריאות? למרות חשיבותה של ארוחת הבוקר, לפי מחקרים אין הבדל בין בדיקות הדם של אנשים שאוכלים ארוחת בוקר מוקדמת, לבין מי שלא".

"ומה לגבי ארוחת ערב? סלט גדול הוא אמנם דיאטטי, אבל הוא קשה לעיכול. הקיבה צריכה ללוש את הירקות למחית, ומאחר שכל מערכות הגוף עובדות לאט יותר בשעות הערב, לא כדאי לאכול ארוחה שקשה לעיכול אחרי 19:00. זה גורם לכבדות ולנפיחות. בנוסף, אם נשקלים בבוקר למחרת ארוחת ערב גדולה, המשקל יראה שעלינו קילו - למרות שכמובן, לא מדובר בקילו של שומן אלא במשקל הירקות ששוהים עדיין במעיים ולא הספיקו להתעכל".

"אז מה כן אפשר לאכול בערב? דברים קטנים וקלים לעיכול, למשל: יוגורט, כריך קל, פרי (פרט למקרים בהם יש סוכרת - אז פרי בלילה לא מומלץ), מנת גלידה (כדור גלידת שמנת או כוס גלידת יוגורט), 15 שקדים. את המזונות האלה אפשר לאכול גם רבע שעה לפני שהולכים לישון, ולא משנה באיזו שעה מדובר".  

"ומה קורה עם עושים ספורט וחוזרים לארוחת ערב רק בשעה 21:00 או אחרי? במקרה כזה כדאי לאכול חלבונים לבניית שריר כמו ביצה, גבינה, מעט פחמימה כמו פרוסת לחם אחת, ואולי ירק קטן. בשעה זו רצוי לוותר על סלט גדול, לטובת בריאות מערכת העיכול".