כחודשיים לפני הבחירות, סקר קמיל פוקס וחדשות 13 הראה כי בפעם הראשונה מאז התפזרות הכנסת ה-23, מפלגת ''יש עתיד" והעומד בראשה יאיר לפיד, עוקפים את "תקווה חדשה" של גדעון סער וזוכים ל-18 מנדטים. המפלגה הגדולה בישראל, על פי הסקר, היא עדיין הליכוד, בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם 32 מנדטים. 

במצב הנוכחי, ''תקווה חדשה'' זוכה ל-14 מנדטים בלבד, בעוד ימינה בראשותו של נפתלי בנט זוכה ל-10 כמו הרשימה המשותפת. יהדות התורה שומרת על כוחה עם שבעה מנדטים, ש''ס לשישה מנדטים, מרצ עם חמישה וכחול לבן והישראלים כל אחת עם ארבעה מנדטים.

במצב זה, לנתניהו והמפלגות החרדיות יש 45 מנדטים לעומת 65 מנדטים לגוש שקורא להחלפתו – יש עתיד, תקווה חדשה, המשותפת, מרצ, כחול לבן והישראלים.  בנוסף, במידה ויש עתיד תתאחד עם מפלגתו של חולדאי, הרשימה החדשה תקבל 24 מנדטים, וימינה תקבל 11 מנדטים. במצב שכזה, הגוש להחלפת נתניהו יקבל 63 מנדטים, בעוד נתניהו והחרדים יקבלו יחדיו 46.

בסקר נבדקה אפשרות נוספת, לפיה ציפי לבני מצטרפת ללפיד, בעוד רון חולדאי והישראלים מקבצים תחתיהם את מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי, תנופה של עפר שלח ותל''מ ברשות משה יעלון.

בתרחיש הזה, הליכוד נחלשת ויורדת ל-31 מנדטים, בעוד יש עתיד ממשיכה להיות השנייה בגודלה ועומדת על 22 מנדטים. תקווה חדשה נשארת עם 14, אך האיחוד של חולדאי זוכה לתשעה מנדטים, כמו הרשימה המשותפת וימינה. יהדות התורה שומרת על כוחה עם שבעה, וש''ס נשארת עם שישה. ישראל ביתנו תרד לחמישה מנדטים וכחול לבן ומרצ יהיו האחרונות לעבור את אחוז החסימה, עם חמישה וארבעה מנדטים בהתאמה.

במידה ואלו אכן היו תוצאות הבחירות, לגוש להחלפת נתניהו היה מספר המנדטים הגבוה ביותר מבין שלושת התרחישים עם 67 מנדטים. לנתניהו והחרדים יש 44 וימינה, כאמור, עם תשעה בלבד.

יש לציין כי בכל שלושת התרחישים, המפלגה הכלכלית, הציונות הדתית, הבית היהודי, גשר ו-ותיקי ישראל לא עוברות את אחוז החסימה. תנופה ותל''מ נכנסות לכנסת רק במידה והן חוברות לישראלים.