13 שנה לאחר שנמלטה לישראל: מלכה לייפר, שנאשמת בביצוע עשרות עבירות מין בקטינות, הוסגרה היום (שני) לאוסטרליה במבצע חשאי בהנחיית האינטרפול שהיה מעורב בהסגרתה ובליווי יחידת נחשון של שב"ס. הסגרתה התאפשרה לאחר שבחודש שעבר בית המשפט העליון דחה את הערעור שהגישה והכריז עליה כבת הסגרה לאוסטרליה​.

כזכור, לייפר הואשמה בעבירות מין בתלמידותיה בעת שכיהנה כמנהלת בית ספר לבנות חרדיות במלבורן שבאוסטרליה. על פי כתב האישום החמור, היא אף ניצלה את מעמדה בבית הספר ותקפה כ־75 פעמים כמה מתלמידותיה.

מלכה לייפר (צילום: צילום מסך מתוך הבלוג של אורי גולן)
מלכה לייפר (צילום: צילום מסך מתוך הבלוג של אורי גולן)

השופטת ענת ברון, אשר נטלה חלק בכתיבת פסק הדין, כתבה: "כידוע יש לכבד הסכמי הסגרה שכרתה מדינת ישראל שתכליתם שיתוף פעולה בינלאומי למיגור פשיעה, ויידע כל מי שמבקש למלט עצמו מן הדין כי לא ימצא בישראל עיר מקלט. סוף דבר ונוכח כל האמור, אציע לחבריי לדחות את הערעור ולהותיר על כנו את פסק הדין של בית המשפט המחוזי שהכריז על המערערת כבת-הסגרה לאוסטרליה".

ארגון "מגן", שחשף את כשירותה לעמוד לדין והביא לפתיחת החקירה נגד חוות הדעת הפוטרת אותה מלעמוד לדין, ומלווה את הנפגעות הודיע לאחר ההחלטה: "אנו מברכים על הסגרתה של מלכה לייפר לאוסטרליה. זה לקח למעלה מ-70 דיונים עד שהוחלט על ההסגרה, אך לבסוף גם הרגע הזה הגיע. אנו עומדים לצד הנפגעות ומחזקים את ידיהן לקראת תחילת המסע הבא מול מערכת הצדק האוסטרלית. כארגון וכקהילה נמשיך להלחם עבור נפגעים ונפגעות נוספים, ונלחם בכל הכוח שישראל תחדל להיות מדינת מקלט עבור עברייני מין ושסאגת הסגרה שכזו לא תחזור על עצמה שוב".