שר האוצר ישראל כ"ץ שלח הערב (שני) לראש אגף תקציבים לשעבר, שאול מרידור, מכתב התראה לפני תביעה, לאור הדברים שאמר מרידור בתוכנית "עובדה" האחרונה, לפיהם כ"ץ ביקש ממנו "לשחק במספרים" על מנת להציג לציבור מצג של התנהלות כלכלית נכונה.

מכתב ההתראה של כץ למרידור by מעריב אונליין on Scribd

הבוקר שוחח כ"ץ עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM על המצב הפוליטי ועל תוכנית הסיוע הכלכלית שהציג אמש עם נתניהו, שזכתה לכינוי "שוחד בחירות". כ"ץ התייחס גם לדבריו של שאול מרידור, ראש אגף התקציבים באוצר לשעבר, שמתח ביקורת חריפה על התנהלותו במשבר הקורונה בריאיון לתוכנית "עובדה", ואיים: "מרידור יקבל היום מכתב מעורך דין בכיר בתביעה לחזור בו מדבריו השקריים".

הודעת נתניהו והשר כ"ץ (משרד רה"מ)

חושש מחקירה?
"היום יקבל שאול מרידור מכתב מעו"ד בכיר שהוא נדרש לחזור בו מיד מהשקרים, אם לא הוא ייתבע למשפט. העדים שלי – כל בכירי משרד האוצר שהיו בפגישה אצל רה"מ ונגיד בנק ישראל שאמר שיש 20 מיליארד שקלים עודף. מרידור התבקש מספר פעמים למצוא מקורות וכאשר חזר ואמר שאין עודפים אמרתי בנוכחות רה"מ ומרידור ונגד בנק ישראל והיועמ"ש של האוצר – אז אין מקורות ואנחנו נפתח קופסה ונביא סיוע".

"זה שקר גס שבא להצדיק את זה שהוא נזרק מהאוצר מדובר בפוליטיקאי בלבוש פקיד בן למשפחה שונאת ליכוד, טוב שהוא הלך כי מרגע שהוא הלך הסיוע השתחרר גם לעסקים גם לחלשים ולכן גם ניצלנו הרבה מאוד כתוצאה מזה שהוא הלך והסיוע ניתן מאות אלפי עסקים ניצלו מקריסה ומיליון מובטלים ניצלו מרעב".

אפשר להשמיע את הדברים?
"לא ראיתי את התוכנית, אין לי עניין". 

שאול מרידור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שאול מרידור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהמשך, התייחס כ"ץ לתוצאות סקר 103FM שהעלה כי הליכוד מתחזקת בעוד יריבתה מימין, "תקווה חדשה" של גדעון סער, מאבדת את המקום השניה לטובת יש עתיד של יאיר לפיד, ואמר: "אמנם זה רק סקר, אבל אני חשב שיש מגמה עקבית שהליכוד מתחזק ימינה ותקווה נחלשות והמגמות ימשכו".

יאיר לפיד?
"הוא לא בגוש שלנו, הוא לא מתחרה באותם קולות".

אם אלה התוצאות אתם לא מרכיבים ממשלה גם עם בנט.
"ההתחזקות נובעת בעיקר בגלל נושא החיסונים, הבריאות והסיוע בתחום הכלכלי".

עולים ל-31 אבל יציבים סביב המספר הזה.
"לסקרים אין משמעות אבל אני מזהה מגמה אני מכיר נתונים ורואה את המציאות. יש קשיים, יחד עם זה ניתן סיוע כלכלי משמעותי". 

49-60, אין אפשרות להרכבת ממשלה.
"המטרה שלנו בבחירות זה ליכוד גדול מאוד וחזק".

לא קורה.
"אם הליכוד יהיה גדול מאוד אז ברור שמבחינה ציבורית יהיה גל גדול שידרוש נתניהו יהיה רה"מ. צריך להבין שאלה שאומרים לא נשב תחת נתניהו, ברגע שהם יתרסקו ויהיו קטנים, אם הליכוד יהיה גדול הליכוד ירכיב את הממשלה".

אם הפערים יישמרו המפלגות הקטנות יחצו את הרוביקון למרות ההבטחה.
"לא תהיה להם ברירה".

סער? בנט?
"אני מסתכל באופן כללי על הצורך לחזק את הליכוד".

נתניהו היה מרכיב ממשלה.
"כן, אני חושב שעוד תהיה התחזקות. הציבור מבין שאנחנו עמדנו בפני צונאמי כלכלי בצורה הטובה ביותר, גם בסיוע, גם במדדים בינלאומיים וגם בחיסונים". 

למה ההודעה על מסיבת עיתונאים מוציאה דוברות הליכוד?
"נהלים טכניים".

היועמ"ש, הבכירים באוצר, שותפים?
"בכירי האוצר היו בשיח עמוק של דיונים על התוכנית איתי ועם רה"מ, יש דברים ברוב הדברים הם תמכו ויש דברים כמו המענק שאני מניח שלא תומכים אבל הדרג המדיני במקרה הזה צריכים לקבל את ההחלטות ואנחנו רואים צורך ברור להרחיב ולתת סיוע".

זה מעל הראש של פקידי האוצר?
"האמינו לי, אני דנתי איתם עמוקות תוך כדי חילוקי דעות והסכמות, יש אומדן ברור לכל סעיף בתוכנית חלק מהדברים אנחנו דנים עליהם הרבה זמן. למה דווקא עכשיו התוכנית? זו קופסת קורונה שתיפתח בכנסת".

כמה עוד אפשר לפתוח?
"אנחנו תקצבנו 210 מיליארד שקלים לשנה החולפת ולשנה הזאת לסיוע קורונה בתקציב ובהלוואות. רשת הביטחון תימשך עד יוני לכולם למה עכשיו? כי עסקים עומדים להיפתח בפברואר והם צריכים סיוע כדי לפתוח את העסק".

אם התוכנית לא תאושר? היועמ"ש אישר?
"אני מכין תוכניות, מגיש אותם".

אם היועמ"ש מחליט שמדובר בכלכלת בחירות לא תתקבל התוכנית.
"אנחנו נביא את זה לממשלה לדיון, היועמ"ש יידרש לחוות את דעתו. אני לא מעלה בדעתי שכל גורם פוליטי יוכל למנוע מהציבור, מהעסקים הקטנים ומהמובטלים סיוע, לא היועמ"ש, לא לפיד ולא בנט. עסקים חייבים לקבל סיוע כדי להיפתח באופן מלא, מה יגיד היועמ"ש? הוא ממונה על ניהול כלכלת ישראל? המילה כלכלת בחירות, אני הבהרתי את זה גם ליועמ"ש לפני מספר שבועות: זו ממשלת מעבר קורונה, ועל כל צעד בריאותי אני חייב להשיב בצעד כלכלי. הקורונה לא יוצאת לחופש, אני חייב לוודא שכלכלת ישראל תתייצב. מי שירצה למנוע את הצעד יצטרך להסביר איך אפשר לדחות בחצי שנה דברים שחייבים להתבצע עכשיו. מי שמקבל החלטות זה אני ויחד עם רה"מ קיבלנו החלטה לגבי האופי המדויק של התוכנית ונביא את זה לממשלה ולכנסת". 

מתי המסחר ייפתח?
"תחילת פברואר, אני רואה את הנתונים ומצפה שהם ירדו. הייתה כאן עסקה שאני תמכתי בה כשר אוצר, אנחנו הולכים לסגר עמוק, צריך לאכוף אותו, להוריד תחלואה, לתת לחיסונים לעבוד ולפתוח את המשק. אני עומד על זה שבפברואר ייפתח כל המסחר והתוכנית באה לעזור לו".

הארכת סגר?
"ממש לא. אני לא חושב שמשרד הבריאות ידרוש את זה".

נחמן אש אמר שהוא לא יודע וצריך להסתכל על הנתונים והם לא טובים.
"אני נותן גיבוי לכל המהלכים הבריאותיים, משכנו את סגירת המשק עד הקצה, יש עונת חורף, גם הקיום הכלכלי חשוב ועם ההארכה שנתנו של עוד 10 ימים עד יום ראשון הבא חייבים לפתוח את המסחר".

כמה זמן נתב"ג יהיה סגור?
"אני לא יודע, פעם הייתי שר תחבורה ואני לא עוסק בזה. טוב שסגרו בגלל כל המוטציות".