כוחות ההצלה בבינג'ין שבסין חילצו אתמול (ראשון) 11 כורי זהב שנלכדו במכרה מתחת לאדמה במשך כ-14 יום. חבורת הפועלים נתקעה במכרה בעקבות פיצוץ גדול שהתרחש, שגרם לפתח המכרה להיסתם ואילץ אותם להישאר מתחת לאדמה ללא אוכל ומים. בתיעוד מרגעי החילוץ אפשר לראות את הפועל הראשון שעלה כשהוא שכוב על אלונקה, מכוסה בשמיכה ועם כיסוי עיניים. צפו בחילוץ הלכודים:

חילוץ כורי זהב שנלכדו מתחת לאדמה כ-14 יום (צילום: רויטרס)

על הדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, צוותי החילוץ מצאו עוד שלושה גברים נוספים בחלק אחר של המכרה, כאשר אחד מהם נפצע. כמו כן, כורה זהב אחד נהרג בעקבות הפיצוץ במכרה הזהב חושאן, שהתקיים ב-10 בינואר. "עשינו פריצת דרך הבוקר", אמר המהנדס הראשי של מרכז ההצלה, שיאו ונרו, והוסיף: "לאחר שניקנו את החלקים השבורים, גילינו שיש מתחת לאדמה חללים נוספים".

כמו כן, מגורמים רשמיים דווח כי החילוץ של צוות נוסף שנלכד מתחת לאדמה ייארך כשבועיים, כיוון שהם יאלצו לקדוח פיר נוסף על מנת להגיע אליהם. סוכנות הידיעות הסינית שינחואה מסרה כי האנשים שחולצו היו במצב גופני טוב וכי סופק עבורם אוכל רגיל מאז יום שבת, לאחר שמספר ימים הם נאלצו לנסות להסתדר. בנוסף לכך, דווח כי סך הכל נלכדו בפיצוץ כ-22 עובדים בעומק של 600 מטרים מתחת לאדמה.