שמעון שבס, לשעבר מנכ"ל משרדו של רה"מ המנוח יצחק רבין, שוחח היום (שני) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM על פוסט שכתב בחשבון הטוויטר שלו בו הודיע כי לא יצביע למפלגת העבודה בבחירות הבאות, אלא יתמוך בישראל ביתנו בראשותו של אביגדור ליברמן: "הוא הפתרון הפרגמטי היחיד עבור מי שרוצה שינויים פוליטיים ואת החלפת נתניהו בשלטון בישראל".

אביגדור ליברמן בקמפיין לימודי ליבה למען הכלכלה של ישראל ביתנו (צילום: דוברות ישראל ביתנו)

עוזב?
"עזבתי את מפלגת העבודה ב-25 שנים האחרונות כמה פעמים וחזרתי והלכתי וחזרתי והלכתי ובפעם האחרונה הייתה כשעמיר פרץ ושמולי נכנסו לממשלה אחרי שהוא התחייב ורימה ושיקר גם אותי באופן אישי וגם את מצביעיו. גילח את השפם וניסיתי לעזור לו גם בבחירות הוא הונה אותי ואת חבריי ואז עזבתי את מפלגת העבודה. התאכזבתי ממנו מאוד ומגנץ מאוד, אני חושב ששניהם חטאו חטא נוראי לציבור שלנו וקיבלתי החלטה פרגמטית מאוד שלפי דעתי האפשרות היחידה להקים ממשלה חלופית ואני לא מתבייש להגיד שאני כבר 25 שנה רק לא ביבי כי ביבי בעיניי זה אסון נוראי לעם ישראל ולמדינת ישראל ולכן הוא צריך להתחלף הוא וממשלתו. החלטתי שממשלה חלופית יכולה להיות רק סער, בנט, ליברמן ולפיד".

זה לא מספיק בשביל קואליציה.
"אם אתה רוצה לעשות מתמטיקה אני אראה איך כן".

ינון: עם השמאל.
בן: עדיף על מנסור עבאס. כתבת שתצביע ליברמן. מה רבין היה עושה?

"לדעתי יצחק רבין היה פרגמטיסט פוליטי מובהק, ניהלתי את החבירות שלו ב-92' עשינו הכול כדי להתרחק ולהגדיל את מרצ כדי שתהיה מפלגה גדולה ואנחנו נהיה מרכז. אותי יותר מעניין שלפחות 15 מהמתים מהקורונה הכרתי אישית ראיתי הלילה חברה שלי מרמת הגולן אותי זה הרבה יותר מעסיק מאשר כל השטויות האלה רק על הניהול הכושל הזה המחדל הגדול מהיום הראשון הכאוס השיקולים הפוליטיים, רק על זה בלי 25 שנה של ההסתה וההמרדה והמיאוס".

מרב מיכאלי זוכה ואתה מצביע ליברמן?
"אני יודע דבר אחד – צריך להחליף את השלטון הזה. השלטון מורכב היום מ-3 מפלגות שמביאות אלינו כאוס גדול בתקופה האחרונה – הליכוד בראשות נתניהו והעסקנים הדתיים שגורמים לנזק גדול מאוד באחדות עם ישראל. אני בעד אחדות עם ישראל וכל מי שעוסק בהרכבת ממשלה היום צריך לעסוק באחדות גנץ שיקר לנו פרץ רימה אותנו מרצ לא רלוונטי, חולדאי ומפלגת העבודה יביאו במקסימום 8 מנדטים וליברמן הוא חלק מגוש של 4 מפלגות שיכולות להיות אלטרנטיבה לנתניהו".