שחר גינוסר, עיתונאי לשעבר שעובד עבור התנועה לאיכות השלטון, שוחח היום (שני) עם אראל סג"ל בתכניתו ב-103FM על רקע עתירת התנועה לבג"צ בנושא פרשת הצוללות והסביר את העילה שבגינה עשו זאת: "המכנה משותף הוא שנתניהו לוחץ על מערכת הביטחון. הוא הורה להסתיר ולפעמים גם לשקר".

ההצבעה בכנסת על הקמת וועדת החקירה לפרשת הצוללות. צילום: דוברות הכנסת

בשעה זו מתקיים דיון בבג"ץ בעתירה של התנועה לאיכות השלטון מחוץ לבג"ץ יש הפגנה גדולה. מה העתירה הפעם?
"הבאנו מידע חדש. עשרות תצהירים מאנשים שהיו מעורבים בכל הפרשות והדרישה בקליפת אגוז – ליישם מה שמבין כל גורם שנחשף למידע לפנינו, מה שמבין גם מנדלבליט. שיש שאלות כבדות משקל שעולות מהעדויות והתצהירים שנותרו ללא מענה ולעשות מה שצריך".

לא הבנתי, מה הטענה?
"התגלו דברים חדשים אחרי סיום חקירת המשטרה. זו פרשה שמשתרעת על פני שבע שנים ויש לה לפחות ארבעה נושאים שונים חמורים. המכנה משותף הוא שנתניהו לוחץ על מערכת הביטחון. הוא הורה להסתיר ולפעמים גם לשקר, באותו זמן שקרוב משפחה שלו מקבל תשלומים קבועים מהסוכן של חברת הצוללות ולקרוב שני שלו יש אינטרס מובהק לשמור את התאגיד טיסנקרופ כלקוח".

עוד הוסיף: "הטענה בהקשר הזה היא שהכל מתחבר. יש דברים שהתגלו אחרי החקירה, יש חשד שצריך להתחיל חקירה. כמו שמותר גם היה לאולמרט לקדם את הולילנד, ורק אחר כך נבדק ניגוד העניינים, כך גם במקרה הזה. בוא נזכור שאת השאלה אם יש או אין ניגוד עניינים פותרים בסוף החקירה. אנחנו אומרים שצריך לחקור את הנתונים שהתגלו אחרי חקירת המשטרה. הדברים מתחברים בזה שהדוד בישראל שמרון הוא זה שמטפל בחוזה המילונים של בן הדוד השני".

נחקר באזהרה.
"אתה טועה, החוזה ששמרון טיפל לא נחקר, הטענה שלנו שצריך לראות את היער ולא רק את העצים. אנחנו מביאים תצהירים בשבועה של אנשים שמביאים משנה סדורה של העניינים. הבאנו מידע חדש מאנשים שהיו מעורבים. התמונה הכוללת ולא העץ הבודד, אי אפשר שלא לחקור אותה. הוא שיקר את שר הביטחון, אמר 'לא נתתי אישור' והשר נאלץ להפעיל כמרגל את נשיא המדינה בכבודו ובעצמו".

אני לא מאמין לבוגי.
"תשאל את הנשיא אם הוא מכחיש את זה. עכשיו, אם נחזור לאולמרט, הפליליות לא נובעת מזה שהוא דחף את הולילנד, אלא מזה שמישהו קיבל כסף באותו זמן. היה אינטרס עסקי מובהק של חבורת העמלות ואומר את זה גנור לראש המטה המדיני-ביטחוני: 'אתה מפריע לי בעסקים כשאתה מתנגד לצוללות למצרים'. זה נאמר, יש פה אינטרס עסקי. איש הסודות הכמוסים של נתניהו, דוד שמרון, מייצג את הסוכן הזה, יש חבורה של אנשים שמאוד קרובה לרה"מ ויש לה אינטרס עסקי במכירה למצרים".

לא מצאו שקל שגנור קיבל מהעסקה.
"נמצאו אימיילים בזמן אמת בחייך שצריך לדאוג שזה יהיה על סדר היום בין הממשלות, איך אם הוא לא מחובר? מי הגורם הבכיר שאפשר להשפיע עליו? להגיד שאין פה את הצד הכספי אז הכול בסדר מקסימום הפקרות ביטחונית?".