משבר הקורונה וההגבלות שהטילה הממשלה על הציבור בעקבותיו בכל הקשור להתקהלות ולקיום פעילות מסחרית ועסקית, גרמו לישראלים רבים, עצמאים ושכירים כאחד להיקלע לחובות כבדים. בעוד החשבונות והתשלומים לבעלי נכסים, ספקים ועובדים המשיכו להצטבר, ההכנסות של רבים מבעלי העסקים דווקא פחתו משמעותית בעקבות ההגבלות כאמור. 

בעקבות הירידה החדה בהכנסות, ישראלים רבים הגיעו למצב שבו אין באפשרותם לפרוע את חובותיהם לנושים תוך כך שחלקם אף בחנו אפשרות לפתוח בהליך חדלות פירעון מכוח חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי החדש. החוק החדש נועד להסדיר את הליכי חדלות הפירעון של יחיד או תאגיד ומבטא שינוי תפיסתי של המחוקק שלפיו אירוע חדלות פירעון אינו מהווה עוד פגם מוסרי אלא נובע באופן טבעי מהתפתחות שוק האשראי ועלול לקרות לכל בעל עסק או אדם פרטי. 

הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי - קווים לדמותו
הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי מאפשר לחייב לקבל הפטר מחובות בפרקי זמן של 4-12 חודשים ללא הגבלה בסכום החובות. ההליך מעניק לנושים אפשרות לקבל את הכספים שמגיעים להם ומאידך גיסא מעניק לחייב כלים שימושיים שיסייעו לו לשקם את חייו מבחינה פיננסית. כך בין היתר מקבל החייב צו עיכוב הליכים גורף החל מתיקי הוצאה לפועל ועד לרשויות המס, ביטוח לאומי, קנסות פלילים וחוב מזונות. החייב מקבל ביטול עיקולים לרבות ביטול עיקול עו"ש, ביטול עיקול משכורת, ביטול הגבלה על הרישיון נהיגה וביטול צווי הבאה.
 
כל חייב מקבל אפשרות לפתוח חשבון בנק חדש, באחד הבנקים הרגילים (לא בבנק הדואר) וכן מקבל אפשרות לעשות שימוש בהוראות קבע, פעולות באינטרנט וכרטיס. החייב יכול לנהל עסק עצמאי, להתחבר לסליקת אשראי, להעסיק עובדים ולהמשיך להתפרנס בכבוד. בפועל העסק של החייב מקבל צו הגנה אשר עוצר כל התחייבות קיימת ואף מאשר לבטל התחייבויות מכבידות כמו חוזה שכירות, חוזה מול ספק וכיוצ"ב. כל חייב מקבל אפשרות בהליך לצאת לחו"ל, לחופשה או למטרות עסקיות, וכל חייב מקבל תוכנית כלכלית מיוחדת תוך בחינת הוצאותיו והכנסותיו במטרה לעזור לו ללמוד לנהל את משק הבית או לשלוט בתזרים המזומנים של העסק שלו. חייב שמבקש לפתוח בהליכי חדלות פירעון מחויב להגיש לבית המשפט תצהיר הסתבכות כלכלית שיפרט את הסיבות להסתבכות הכלכלית במטרה להוכיח תום לב ביצירת החובות. בפועל מדובר בהליך כלכלי כך שגם חייב שחובותיו נוצרו בחוסר תום לב יוכל, באמצעות אסטרטגיה מיוחדת, לקבל הפטר מהחובות
 
לאחר קבלת הצו נערך לחייב מבחן כלכלי במשך 9 חודשים שבמהלכם הוא מחויב לשלם תשלום חודשי בהתאם ליכולתו. חשוב לדעת: אין שום קשר בין התשלום החודשי לגובה החובות וגם חייב עם חובות מעל מיליון ₪ יכול לשלם 150 ₪ לחודש בלבד. בחלוף התקופה מגיע החייב לדיון אחד (כיום אפשר לסיים את ההליך אף בלי דיון) בסופו הוא מקבל תוכנית לשיקום כלכלי הכוללת תוספת תשלומים של 36 חודשים בלבד! כלומר אם נקבע לחייב 150 ₪ הוא יוסיף 36 תשלומים של 150 ש"ח ואת הסכום שנקבע אפשר לשלם יום למחרת ההליך באמצעות בקשה מיוחדת לשופט ואז יהפוך ההפטר לחלוט מה שיאפשר לחייב לצאת לדרך חדשה ונקייה מחובות.

כיצד נבחר את עורך הדין המתאים לייצוג בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי? 
כדי לקבל את הייצוג המשפטי המקצועי והאיכותי ביותר בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי מומלץ לפנות למשרד עורכי דין מנוסה ומקצועי שילווה אתכם לאורך כל הדרך עד לקבלת ההפטר המיוחל שלאחריו תוכלו לצאת לדרך חדשה ונקייה מחובות. במקרה שנקלעתם לחובות ואין באפשרותכם לפרוע אותם, פניה למשרד עורכי דין מיומן ומנוסה שעוסק בתחום חדלות הפירעון תסייע לכם להבין ולשקול את האפשרויות שעומדות בפניכם לצורך הטיפול בחובות. הצוות המשפטי במשרד עורכי הדין ייבחן את הסיבות שהובילו להסתבכות הכלכלית, יסביר ללקוח על אפשרויות הפעולה שלו, ויגבש בשיתופו המלא אסטרטגיית פעולה מותאמת אישית לצורך קבלת הפטר מהחובות במהירות האפשרית ובתשלום הנמוך ביותר שקיים.

פירמת עוה"ד לירום סנדה כוללת את מחלקת חדלות הפירעון הגדולה בארץ בפריסה ארצית. המחלקה צברה ידע מעמיק וניסיון של מעל עשור בתחום דיני חדלות הפירעון והשיקום הכלכלי. המחלקה מחזיקה בשיא דיוני חדלות פירעון במדינת ישראל ובעלת רשת קשרים עניפה, כוח ועוצמה שיכולים להביא לסיום כל תיק בהפטר. צוות המשרד פיתח התמקצעות ייחודית במתן שירותים משפטיים כוללים ומקיפים בכל הקשור להליכי הוצאה לפועל, פשיטות רגל וחדלות פירעון. הצוות המקצועי של עורכי הדין במשרד מלווה עשרות אלפי חייבים תוך מתן ייעוץ, ליווי וייצוג משפטי מקיף וזאת תוך חתירה מתמדת למצוינות ובמטרה להגיע לתוצאה המיטבית עבור כל אחד מלקוחות המשרד. במשרד אין תיק שלא נגמר כאשר הצוות פועל ומגיש ערעורים עד לעליון במטרה להילחם עבור הלקוח ולהביא את התוצאה הטובה ביותר שקיימת. תוצאה היא שבמשרד עשרות תקדימים משפטיים מיוחדים שמהם נהנה כל לקוח. כמות התיקים הייחודית בארץ למשרד מייצרת לעורכי הדין כוח וקשרים שמסייעים להביא כל תיק לקו הסיום כאשר למשרד יש יכולת להגיב ולפעול בתיקים 24/7.

צוות עורכי הדין בפירמת עוה"ד לירום סנדה כולל את המוחות המשפטיים המבריקים ביותר במקצוע, המעורים באופן רציף בהתפתחויות המשפטיות בפסיקה ובחקיקה. לקוחות המשרד נהנים משילוב ייחודי של מצוינות מקומית וסטנדרטים בינלאומיים, ומקבלים באופן שוטף ייעוץ משפטי בעל אוריינטציה עסקית, יצירתית וחדשנית ביותר, כדי להשיג את מטרותיהם בצורה הטובה ביותר.

לקוחות המשרד נהנים מליווי צמוד ומיחס אישי, זמינות מלאה וטיפול מדוקדק ומסור כאשר בכל תיק ממונה צוות שלם תחת הנהגתו של עו"ד לירום סנדה, זאת תוך שיתוף מלא של הלקוח בתהליך גיבוש אסטרטגיית הפעולה המשפטית היעילה ביותר להשגת התוצאות המיטביות עבורו.

פרטי התקשרות:
טלפון - 053-7429208
אתר - https://www.lawguide.co.il/lawyers/9088/27754/
כתובת -

  • דרך מנחם בגין 144 (בניין מידטאון קומה 41) , תל אביב 
  • רח' המייסדים 7 קרית ביאליק
  • רח' יצחק בן צבי 12 באר שבע

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.