בתום משדר מיוחד ששודר הערב (שני) בכאן 11, בחר הקהל הישראלי כי נציגת ישראל באירוויזיון 2021, עדן אלנה, תבצע בתחרות את השיר "Set Me Free", לאחר שגבר על שני מועמדים אחרים - La la love ו-Ue la la. את השיר כתבו והלחינו עמית מרדכי, נועם זלטין, עידו נצר ורון כרמי. את המשדר הגישה לוסי איוב.

"תודה רבה לכל היוצרים והמלחינים שלקחו חלק בתחרות. אני מתרגשת מהבחירה ומבטיחה לעשות את הטוב ביותר בשבילכם. הייתה לי חוויה מדהימה ומכאן אני עם הפנים קדימה לקראת האירוויזיון במאי הקרוב", אמרה עדן אלנה.

כזכור, איגוד השידור האירופי ומארגני האירוויזיון הכריזו בספטמבר האחרון כי התחרות תשוב ותיערך בין 18 ל-22 במאי 2021 ברוטרדם שבהולנד, וכי בכל מקרה שלא יהיה - ייבחר זוכה חדש לתחרות בשנה הבאה. המארגנים הציגו מספר תרחישים לקיומה של התחרות, שתצא לפועל גם במידה והקורונה עדיין תישאר בסביבה, ותגרום להגבלות תעופה שונות. 

על פי התרחיש הראשון - האירוויזיון יתקיים כסדרו, ועל פי התכנון המקורי. כאמור, מדובר בתרחיש שהעולם כולו מצפה לו - לפיו המגפה תנוצח עד מאי הקרוב - ותחרות האירוויזיון תיערך כרגיל, כפי שהיה בכל שנה, כשאת יציעי האולם המארח יגדשו המעריצים מכל רחבי אירופה ואוסטרליה, המשלחות יגיעו כרגיל להולנד ונציגי המדינות יופיעו על הבמה ברוטרדם.

על פי התרחיש השני, התחרות צפויה להתקיים, תחת מגבלות מסוימות, במסגרתן מעריצים יורשו להגיע להולנד ולנכוח באולם התחרות, אך במרחקים של מטר וחצי אחד מהשני. בתרחיש כזה האירועים הנוספים שמתקיימים במהלך שבוע התחרות יתקיימו אף הם במתכונת מצומצמת ומרווחת מהרגיל. 

תרחיש נוסף מתייחס למצב בו חלק מהמשלחות לא תוכלנה להגיע להולנד. לפי התרחיש השלישי, המגפה עדיין תגרום לכך שיהיו מגבלות נסיעה על חלק מהמשלחות או כמעט על כולן, ויווצר מצב שאמנים לא יוכלו להגיע להולנד, המדינה המארחת. במקרה כזה, הודיע ארגון השידור האירופי, כי האמנים שלא יוכלו להגיע להולנד יבצעו את השירים שלהם במדינותיהם - והמופעים המוקלטים ישודרו וישולבו במופע החי. גם במקרה הזה, קהל ינכח באולם, אך במרחק של מטר וחצי זה מזה; האירועים הנלווים יבוטלו.  

על פי התרחיש הרביעי - והגרוע מכולם - האירוויזיון יתקיים גם במתכונת של סגר, ובמצב שבו הולנד תיאלץ לסגור את השמיים. בסיטואציה כזו, כל המשלחות המשתתפות לא יוכלו. הדבר יוביל לכך שכל הביצועים יוקלטו מראש. במקרה כזה - לא יהיה כלל קהל באולם והתחרות תיערך כולה מרחוק.