ד"ר אנתוני פאוצ'י, המדען המוביל במאבק במגיפת הקורונה בארצות הברית, תיאר בגילוי לב את הקשיים בעבודה תחת הנשיא הקודם דונלד טראמפ, וסיפר על הפחד שחלחל בו ובבני משפחתו כאשר הגיעה למשרד שלו מעטפה עם אבקה חשודה.

בראיון נרחב ל"ניו יורק טיימס", פאוצ'י (80), המנהל הוותיק של המכון הלאומי לאלרגיה ולמחלות מידבקות, לא הסתיר את התסכול שעבר בשנה האחרונה תחת הנשיא טראמפ, מאז שהמגיפה החלה להכות בעוצמה בארה"ב. "ניסיתי להבהיר את חומרת המצב, והתגובה של הנשיא תמיד נטתה לכיוון של 'טוב, זה לא כזה נורא, נכון?', ואני הייתי אומר 'כן, זה כזה גרוע'", אמר.

ד''ר אנתוני פאוצ'י (צילום: רויטרס)
ד''ר אנתוני פאוצ'י (צילום: רויטרס)


מלבד הניסיון של הנשיא הקודם להפחית מעוצמת המגיפה, פאוצ'י נדהם גם מהאופן שבו טראמפ הסתמך על דעות של אנשים ללא רקע מדעי שהציגו בפניו תרופות בלתי מבוססות נגד הנגיף, כמו ההידרוקסיכלורוקווין, שנועדה למחלת המלריה. "זה תמיד היה ככה: 'בחור התקשר אליי, חבר שלי מבלה בלה בלה'. ואז החרדה שלי הייתה מתחילה להסלים", תיאר המדען הבכיר.

בקיץ האחרון סיפר פאוצ'י כי הוא ובני משפחתו קיבלו איומים על חייהם, בייחוד כאשר גברה הביקורת של טראמפ נגדו. בראיון הוא חשף שגם קיבל במשרד מעטפה חשודה עם אבקה מגורם אלמוני. "פתחתי את הדואר והאבקה עפה על הפנים שלי והחזה. זה היה מטריד מאוד עבורי ועבור רעייתי", שחזר. 

"הבדיקות הראו שזה כלום, אבל זה היה מפחיד. רעייתי וילדיי היו מוטרדים יותר ממני. זה היה עלול להיות אחד משלושה דברים - מתיחה, או אנתרקס, ואז הייתי צריך לקחת תרופה במשך חודש. או שזה היה ריצין, ואז הייתי מת וביי ביי".

פאוצ'י הודה כי רעייתו שוחחה עמו על האפשרות שיתפטר מתפקידו, אולם הוא הצליח לשכנע אותה שהוא חייב להישאר ולעצור את "השטויות" של הממשל, כאשר הוא מכנה את עצמו "הבואש בפיקניק". "בתמונה הרחבה חשתי שזה טוב יותר עבור המדינה וטוב יותר עבור המטרה שאני אשאר במקום שאלך", הודה.