עשרות בני אדם הפרו היום (שלישי) את הסדר בבית שמש, חסמו בגופם את ניידות המשטרה והתעמתו עם השוטרים. הכוחות הנמצאים במקום פעלו לפיזור המתקהלים והשבת הסדר, ועיכבו לחקירה שלושה בני אדם. כמו כן, בשכונת חפציבה בעיר התפתחה התקהלות של מאות מפרי סדר, אשר יידו אבנים וביצים לעבר השוטרים. פעילות האכיפה נמשכת במקום, ועד כה נרשמו מספר דוחות. 

באירוע אחר שהתרחש במודיעין עילית, הגיעו עשרות מתקהלים שהחלו להפר את הסדר, לחסום בגופם את ניידות המשטרה ולהתעמת עם השוטרים. הכוחות פעלו לפיזור המתקהלים והשבת הסדר ועיכבו לחקירה שלושה חשודים.

בתוך כך, הכוחות פועלים גם בשכונת מאה שערים בירושלים, תוך שימוש באמצעים לאחר שמפרי הסדר חסמו את הכביש, יידו אבנים וחפצים לעבר הכוחות ולעבר כלי רכב ואף גרמו נזק. עד כה נעצרו על ידי המשטרה שמונה חשודים בהפרת הסדר האלימה והם מועברים לחקירה במשטרה. כוחות המשטרה ממשיכים גם בשעה זאת בפעילות במקום.

הפרות הסדר בירושלים, צילום: ידידיה אפשטיין

גם היום לא נפתחו תלמודי התורה באשדוד. כוחות גדולים בפיקודו של מפקד המרחב, נצ"מ רונן אבניאלי הגיעו הבוקר לישיבת גרודנא, בעיר, ופרסו כוחות מסביב למקום על מנת למנוע כניסת תלמידים. בשיחה שקיים מפקד המרחב עם הרבנים הוברר לו כי אין בכוונת לפתוח את תלמוד התורה, והם עומדים בהסכם שהושג עם המשטרה.