יו"ר כחול לבן בני גנץ קיים היום (שלישי) התייעצות עם שרת התיירות אורית פרקש הכהן ועם צוות 19 - פורום מומחים לענייני הקורונה שמייעץ לשרי כחול לבן. גנץ הדגיש כי לא יאפשר דיון ממשלה בנושא היציאה מהסגר לפני יום חמישי, בכדי לבחון האם מגמת הירידה נמשכת. 
בנוסף הנחה להמשיך בהיערכות לתוכנית יציאה דיפרנציאלית, שתאפשר קדימות לבעלי תו ירוק וענפי כלכלה שיפעלו במסגרת תו ירוק.

המומחים הציגו במהלך הפגישה נתונים שונים, בהם זה שהשבוע חלה ירידה של 17% במאומתים ו-6% ירידה בשיעור החולים הקשים החדשים. בנוסף, קיימת ירידה במקדם ההדבקה ואחוז החולים קשה החדשים בגיל 60 ומעלה נמצא בירידה. כמו כן, יש ירידה משמעותית במאומתים בערים שבהן אחוז המתחסנים מעל גיל 60 גבוה, ובערים הערביות והחרדיות שיעור המתחסנים והמחלימים המבוגרים נמוך משמעותית מבציבור הכללי .

המשטרה אוכפת את הגבלות הסגר והנחיות הקורונה (צילום: דוברות המשטרה)

התפתחות מוטציות תמשיך לקרות- גם בתוך ישראל ויש להיערך לכך שלא נוכל להחזיק את נתב"ג סגור. לאור זאת, יש למסד מנגנון מסודר של בדיקות מראש לאורך זמן, כך הסבירו המומחים. הם הדגישו גם כי ישנו נזק בריאותי עקיף כבד לסגר- השמנה, אירועים לבביים, דיכאון, איחור בזיהוי מחלות ממאירות, עישון מוגבר ועוד, וגם ישנו נזק נפשי כבד ועליה של 75% בפנייה לעמותות, בדגש על פניות בנושא אובדנות ובדידות.

המומחים המליצו לסיום כי אם לא תהיה אכיפה, הסברה ועמידה בהנחיות - אין כל טעם בהמשך הסגר וכי יש לעקוב אחר המשך התקדמות מגמת השיפור.