ראש המל''ל לשעבר, האלוף במיל' יעקב עמידרור התראיין היום (רביעי) לתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM ושוחח איתם על הסכם הגרעין עם איראן ומה צריכה לעשות מדינת ישראל על מנת להבטיח שהאינטרסים שלה לא ייפגעו כתוצאה מחזרת ארצות הברית להסכם. עמידרור השיב גם לביקורת, שהשמיע מוקדם יותר האלוף במיל' עמוס גלעד, ואמר: "מי שטוען שהשתלחנו באובמה טועה. האמריקאים רימו אותנו. הסתירו מאיתנו במהלך שיחות בינינו את המו''מ והלכו להסכם עם איראן".

ינון: אתה גם בסערת נפש?
"אני ממש לא בסערת נפש. אותם אנשים שהיללו, פיארו ואמרו שאין ברירה כי ראש המוסד נגד, והרמטכ"ל נגד, ושר הבטחון נגד, אז רה"מ לא יכול לתקוף באיראן. עכשיו מסבירים לנו אותם האנשים, שבעצם זה לא טוב שהרמטכ"ל בעד ואיך זה יכול להיות ולמה הוא אומר את זה? אותם אנשים בדיוק שהסבירו שהעובדה שאז אנשים חיבלו במדיניות הממשלה, מעל הראש של רה"מ, היום לא מוכנים לקבל את זה, כי הרמטכ"ל חושב שהמהלך  של הליכה חזרה להסכם הוא מהלך גרוע, והוא אומר 'חבר'ה צריך להתכונן לאפשרות שמישהו יעשה את המהלך הגרוע הזה' ואז מדינת ישראל תהיה מדינה ריבונית ותקבל החלטות ואנחנו צריכים להיות מוכנים לאפשרות הזאת".

הרמטכ"ל כוכבי בנאום נגד איראן, קרדיט דובר צה"ל

בן: חשבת שאפשר לתקוף בלי אמריקה?
"חשבתי שאפשר לתקוף בלי אמריקה וצריך לתקוף בלי אמריקה. ביום בו מדינת ישראל תודיע או תתנהג כאילו היא לא מדינה ריבונית והיא לא יכולה לעשות דברים שהאמריקאים חושבים שלא נכון לעשות אותם, כדאי בכלל להיות המדינה ה-51 בארה"ב. אני ראיתי את הנספח הצבאי האמריקאי יוצא מראש אמ"ן אחרי שאמרו לו שישראל תקפה בעיראק. הוא היה לבן כמו קיר והאמריקאים אפילו הענישו אותנו. למזלנו היה לנו רה"מ בשם מנחם בגין שלא התחשב בדעת האמריקאים ותקף בעיראק. בדיונים היו בכירים מאוד, כולל ראש המוסד שהיו נגד, לא צריך להתרגש. בסוף יש דרג מדיני ותפקידו להכריע והוא יושב בירושלים ולא בוושינגטון".

בן: גם אני הייתי בעד תקיפת הכור העיראקי והסורי. ברור שאנחנו רשאים לפעול לבד, הוויכוח היה באשר למסוגלות של ישראל לגרום נזק לתוכנית. 
"איראן לא הייתה מגיעה לגרעין יותר מהר, בסופו של דבר צריך לזכור שמה שקיבלנו זה הסכם באמת גרוע. היום לפחות יש הסכמה די כללית, אחרי שהארכיון הובא הנה. ברור שזה היה הסכם פשוט גרוע".

ינון: השמאל סוער אחרי אתמול.
"זה לא עניין של שמאל או ימין, אנשים שבלי כל ספק היו חלק מהימין חשבו שלא נכון לתקוף. אני חושב שזה נוגע לדבר אחר, לשאלה האם מדינת ישראל, גם שהיא לא יכולה להשמיד את אויביה, צריכה לגרום להם נזק על מנת שיחשבו פעמיים האם להמשיך בדרכם או לא. יש כאלה שאומרים 'ביכולות שלנו נגרום נזק לא נורא והם יחזרו לזה אחרי כמה שנים'".

בן: הוויכוח אחר, אומרים האומרים, כולל עמוס גלעד, שכהפקה מלקחי אובמה שלא נתנו לנו להיכנס לחדר ולהשפיע בכלל,  צריך לא להעליב את האמריקאים.
"עצור, מי שאומר את זה כמו שעמוס אמר את זה טועה לחלוטין. אנחנו היינו בדו שיח עמוק עם האמריקאים כשהם החליטו לרמות אותנו, להסתיר מאיתנו את המשא ומתן וללכת להסכם. אומרים שרה"מ דיבר נגד אובמה, אבל זה היה אחרי שהיה הסכם ולא לפני. אנחנו היינו בתהליך עמוק של שיחות עם האמריקאים לכן מי שאומר שצריך לדבר איתם וזה ימנע משהו – טועה".

בן: אתה יודע כמה דם רע היה בין אובמה לנתניהו ובין וושינגטון לתל אביב. עמוס גלעד אומר שההסכם גרוע ולעשות הכול, אבל כאקט של אמון עם נשיא חדש ששבוע בתפקיד, במקום שהרמטכ"ל יצעק עליו ויכין תוכנית צבאית. בואו ננסה בטוב.
"נכון להיכנס למשא ומתן עם האמריקאים, אבל מי שאומר שבפעם הקודמת לא היינו במשא ומתן איתם כי התנהגנו לא יפה טועה ומטעה, היינו במשא ומתן מאוד אינטימי. האמריקאים החליטו לרמות אותנו – חד וחלק".