דני דיין (תקווה חדשה) שוחח הבוקר (רביעי) עם אראל סג"ל ב-103FM לקראת הבחירות, והתייחס לירידת המפלגה בסקרים ביחס ל"יש עתיד". "מי שהשיקול שלו להצבעה הוא הקמת מדינה פלסטינית, אכן לא צריך להצביע לגדעון סער". עם זאת, אמר במרומז כי אינם שוללים ממשלת אחדות פוטנציאלית עם לפיד, אך לא בראשותו. 

נראה שאתם ולפיד מתחלפים במספרים, לא?
"מניח שעד ה-23 במרץ תהיה נדנדה, אבל בסוף כשאתה מתקרב ליום הבחירות, תהיה שאלה מי יהיה רה"מ הבא ויישארו שני מועמדים שיהיה להם סיכוי להרכיב ממשלה. אם זה נתניהו ולפיד, התוצאה ברורה, כי כל הימין-מרכז ינהר לנתניהו וישתו את הקולות של האחרים. אם הברירה תהיה בין נתניהו לגדעון סער הכול פתוח. מי שירצה להחליף את השלטון יצביע סער".

אם הייתי מצביע שמאל, אני לא רוצה להצביע לכם. אתם תתמכו במדינה פלסטינית?
"כמובן שלא". 

אז למה שאנשי שמאל יצביעו עבורכם?
"מי שהשיקול שלו להצביע ההוא הקמת מדינה פלסטינית אכן לא צריך להצביע לתקווה חדשה בראשות גדעון סער. מי שהשיקול שלו הוא האם הוא רוצה בהמשך שלטונו של בנימין נתניהו או רוצה חילופי שלטון הוא צריך להצביע לגדעון סער – פשוט מאוד".

לפי הסקרים יאיר לפיד מתקבע מעל גדעון סער והוא המפלגה השנייה בגודלה. אתם תתמכו בהקמת ממשלה בראשות יאיר לפיד ולא נתניהו?
"אנחנו במקרה כזה לא רואים אפשרות, לא נהיה בממשלה לא בראשות בנימין נתניהו ולא בראשות לפיד".

בחירות חמישיות?
"אנחנו רצים לראשות הממשלה ואם גדעון סער יהיה האופציה החלופית לממשלה של בנימין נתניהו הוא יוכל להקים ממשלה יציבה, הרי נתניהו לא יוכל להקים ממשלה יציבה מכיוון שגם בסקרים האופטימיים ביותר שלו אין לו 61, אלא אם הוא הולך עם רע"מ, מנסור עבאס, ואז זה משחק חדש לגמרי".

אתם 14 בסקרים.
"אנחנו 15".

גם אם אתם 16 מנדטים, עדיין זה לא מספיק לראשות הממשלה מול 30 מנדטים של מצביעי ליכוד.
"במדינת ישראל צריך 61 כדי להרכיב ממשלה".

תצטרכו את לפיד איתכם.
"אמרנו כבר, אנחנו לא מסתירים את זה. אחת הסיבות שהצטרפתי לגדעון סער זה שמה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל ואין אצלנו לא שטיקים ולא טריקים. גדעון סער הבהיר וגם אנחנו – כל המפלגות הציוניות שמקבלות את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית שיסכימו לקווי היסוד שלנו, הן שותפות לגיטימיות. אני שומע את הטפות המוסר על הקמת ממשלה עם יאיר וההוא, כאילו לפיד לא היה שר האוצר של נתניהו וברק לא היה שר בממשלת נתניהו. מרצ הודיעו שהם לא רואים אפשרות".

יאיר לפיד תומך בשתי מדינות לשני עמים, הוא רוצה לשמור על מערכת המשפט. אני לא מצליח להבין.
"לא נולדנו אתמול, אתה יודע שבמדינת ישראל היו ויהיו ממשלות אחדות, אתה יודע שיצחק שמיר, אולי האיש הנאמן ביותר לארץ ישראל שהיה אי פעם במערכת הפוליטית הישראלית, כאשר הייתה אפשרות ב-88 להקים ממשלה עם יובל נאמן או ממשלת אחדות, הוא העדיף ממשלת אחדות".

קראו לשמיר מושחת, לא? מזכיר לי סיסמאות ששומעים היום. נתניהו לא לגיטימי?
"אנחנו חושבים שאחרי 13 שנים בשלטון, לא טוב שנתניהו ימשיך לכהן כראש ממשלה". 

נתניהו וטראמפ דומים? צריך אותו קמפיין כדי להביס אותם?
"אתמול פרסמנו את תוכנית הלגליזציה שלנו ואני מציע לקרוא אותה. אנחנו שכרנו מספר יועצים שנהיו מעורבים, לא התקשרנו עם לינקולן פרוג'קט, אלא עם אנשי מקצוע מן המעלה הראשונה. את השיטה הזאת של להביא קמפיינרים מחו"ל אני זוכר עם בנימין נתניהו ב-96, והתוצאות היו לא רעות, אז מה שיש ללמוד מנתניהו - אנחנו בהחלט לומדים".

אחת ההצלחות שלהם זה שהם ידעו לשחק בראש של הנשיא טראמפ והייתה להם השפעה פסיכולוגית על הנשיא. אתה רואה דמיון בין טראמפ לנתניהו בעניין הזה?
"אנחנו התקשרנו עם יועצים שהיו מעורבים בלינקולן פרוג'קט".

אתה אוהב את התשדיר שהוצאתם?
"כאשר אני שמעתי את שר הסייבר דוד אמסלם עולה לדוכן הכנסת מדי שבוע ומדבר על 'מניאקים' ועל דברים מהסוג הזה, אני התביישתי".

גדעון סער קרא 'סמרטוטים' למפלגת העבודה. זה בסדר?
"פעם אחת נו באמת, זה שבוע אחר שבוע וגם לא רק דוד אמסלם אלא גם אחרים, זה הסגנון וחלק מהסיבות המרכזיות שהרחיקו אותי נפשית כבר לפחות שנה ממה שקורה בתנועת הליכוד".

מה דעתך על סאגת תיקי נתניהו?
"חקירות נתניהו, כמו כל אדם שהוגש נגדו כתב אישום - יש לנתניהו את כל הלגיטימיות לנקוט בקו הגנה, לשים מקלות בגלגלים של התביעה והכול. הנאום בבית המשפט, נאום המסכות הגעיל אותי".

איך ההצטרפות לסער שינתה את חייך?
"ברחובות אני נתקל רק בחיבוקים וירטואליים בגלל הקורונה ועידוד ברשתות ברור שיש צבא מאורגן שמשתלח בי, מילא בי כי אני קיבלתי את ההחלטה אבל גם בבת שלי, אישה בת 26 דעתנית שיש לה דעות משלה".