כתובות נאצה שרוססו נגד המפכ''ל קובי שבתאי אותרו היום (רביעי) בשכונת זכרון משה בירושלים. על קיר באחת השכונות בבירה נרשם "קובי שבתאי היטלר". טרם ידוע מי ריסס את הכתובות, אך משטרת ישראל פתחה בחקירת המקרה.

בתוך כך, במודיעין עילית אותר הבוקר גן ילדים שנפתח, בניגוד לתקנות הקורונה. כוחות השיטור שהגיעו למקום נתקלו בעשרות מתקהלים שהחלו להפר את הסדר ולהתעמת עם השוטרים, תוך שהם חוסמים את הכביש ומונעים מהשוטרים לצאת מהאזור. 

הפרות הסדר בירושלים, צילום: ידידיה אפשטיין

השוטרים רשמו דו''ח למפעיל הגן ודרשו ממנו לפזר את הילדים. כמו כן, שני חשודים נעצרו לחקירה לאחר שסירבו לעיכוב וסירבו לפנות את הכביש.

כזכור, בתקופה האחרונה נרשמו עימותים בין מפגינים בערים חרדיות לבין משטרת ישראל, ובכללן גם בירושלים.  אתמול נרשמו הפרות סדר בשכונת מאה שערים שבעיר, כאשר כוחות השיטור התשמשו באמצעים לפיזור הפגנות, לאחר שמפרי הסדר חסמו את הכביש, יידו אבנים וחפצים לעבור הכוחות וגרמו נזק. במהלך ההתפרעות, עצרה המשטרה שמונה חשודים שהועברו לחקירה.

מוקדם יותר השבוע, מאות בני אדם השתתפו במחאה אלימה שהחלה ברחוב בר -אילן, שכללה בין היתר הצתת פחים וידויי אבנים לעבר שוטרים ועוברי אורח. כתוצאה מכך, נפגעו שוטר ועיתונאי שנזקקו לטיפול רפואי. עשרה חשודים נעצרו במחאה והועברו אף הם לחקירה.

הוארך מעצר אחד החשודים בהצתת האוטובוס בבני ברק

בית משפט השלום בתל אביב החליט להאריך בחמישה ימים את מעצרו של צעיר נוסף, החשוד בהצתת האוטובוס ביום ראשון בבני ברק. בבית המשפט הכחיש הצעיר את מעורבותו, וטען כי שמו שורבב על ידי אחרים המבקשים את רעתו, וכי אין לו קשר לעניין. אולם השופטת, ענת יהב, שהחליטה כאמור להאריך את מעצרו, לא התרשמה מדבריו וציינה כי בידי המשטרה ראייה לפעולה אקטיבית שביצע החשוד בהצתת האוטובוס.

כזכור, בלילה שבין ראשון לשני הוצת האוטובוס בעיצומם של עימותים אלימים שנרשמו בבני ברק, בהם נעצרו ארבעה חשודים. במהלך אותו הלילה רגמו אוטובוסים ואת רכבו של ראש העיר והציתו אוטובוס בלב שכונת מגורים. תושבי הבניינים הסמוכים נקראו לצאת מביתם מחשש לפיצוץ ופגיעה בכבלי החשמל ואילו נהג האוטובוס שהוצת פונה לבית החולים במצב קל עם חבלות לאחר שהותקף באלימות. כוחות המשטרה וצוות מד"א הגיעו למקום ונעשה שימוש ברימוני הלם כדי לפזר את המפגינים באזור.

כמו כן, לרגל חג ט"ו בשבט, המשטרה קראה לציבור הדתי והחרדי להימנע מהתקהלויות מסוכנות. בתוך כך, פיקוד תחנת בני ברק הבהיר אמש לכלל המוסדות בעיר כי יש לגלות אחריות ולפעול על פי ההנחיות למען בטחונם, לרבות המנעות מקיום אירועי החג והתקהלות מסוכנת במהלכו.

במשטרה נערכים לחגיגות ט"ו בשבט

במשטרה קיימו הערכת מצב נוכח המידע, לפיו בכוונת חצרות אדמו"רים בבני ברק לקיים הילולת ט"ו בשבט (טישים), כנהוג מדי שנה. זאת חרף פנייה מוקדמת להימנע מקיום התקהלויות אסורות.

בתחנת בני ברק, במרחב דן ובמחוז תל אביב העמידו כוחות מתוגברים שיהיו ערוכים לכל תקלה אפשרית, אולם אין בכוונת המשטרה להניע כוחות בתוך העיר בצורה גסה על מנת שלא להתסיס את הרוחות שנרגעו ביממה האחרונה. עוד קודם לכן פנו קציני המשטרה אל מנהיגי הציבור וחצרות האדמו"רים והתריעו לבל יקיימו את האירוע המסורתי בתקופה זאת, בשל מגבלות הקורונה. מסתמן כי לפחות חלק מהחצרות הפנימו את בקשת המשטרה ובכוונתם לוותר השנה על האירוע המהווה מעין הילולה לאדמו"ר על ידי תלמידיו במסגרת חגיגות ט"ו בשבט.

לצד זאת  מעריכים במשטרה כי ישנם חצרות שלא יענו לקריאות והתראות השוטרים, וכנגד אלה המשטרה מתכוונת לפעול בהתאם. "אם נצטרך נבצע אכיפה ונסתפק בכך ואם לא תהיה ברירה אנחנו ערוכים לכל תרחיש" אמר גורם במשטרה.