משהו: אם מישהו יוכל להסביר מדוע הקיבוצים התפלגו (ואין אדם כזה), אולי תהיה לו אפשרות להבהיר לנו מדוע מפלגות השמאל מתפלגות.

שיא גינס במשפחה

דורות רבים חלפו במשפחה שלנו, פה ושם היו לנו הישגים, אבל שיא גינס לא היה לנו. משהו היה חסר לפאר בו את השושלת העתיקה. זה תוקן. התעודה הגיעה. אמיתית כמו שרק שיא גינס יכול להיות. ליעם עוזיאל, נכד בכור ביותר, הוא שהניח את התעודה על שולחן ההישגים המשפחתי. תעודה רשמית, חתומה בהטבעת זהב ובשמו של מנהל גינס העולמי, אליסטר ריצ׳ארדס.

ככה כתוב: “ליעם עוזיאל השתתף באירוע שיא זה".

בתעודה מוסבר בבירור באיזה שיא גינס מדובר: המספר הגדול ביותר של משתתפים בווידיאו היוצרים יחד סרטון מוזיקלי. זה הקליפ המוזיקלי שמורכב מהכי הרבה מוזיקאים המצולמים מנגנים ושרים, ויוצרים יחד קונצרט רוק מוזיקלי משותף. השיא הזה עומד על - טטטטם: 1,971 נגנים וזמרים! אחד המתופפים בשיא זה הוא ליעם.

מדובר בלהקת הרוק הגדולה ביותר בעולם, ששמה רוקינ'1000. עד כה כל הנגנים והזמרים בלהקה הזו אכן הגיעו בפועל לאצטדיון גדול, או לשדה נרחב, ובו שרו וניגנו יחד את השיר שלהם. מראה מרהיב. בשנת קורונה זו, כאשר לא היה אפשר עוד לרכז כל כך הרבה מוזיקאים מכל כך הרבה ארצות למופע משותף, פנו המנהלים לנגני הארגון בהצעה להופעה אינטרנטית. נענו לרעיון 1,971 מוזיקאים, בהם זמרים, גיטריסטים, מתופפים, קלידנים ונגני כלי נשיפה, שהופיעו יחד בקונצרט רוק ארוך ובהם, כן, גם ליעם עוזיאל בן ה־16, על תופים.

הוא החליט להשתתף בקונצרט המוני כזה של רוקינ'1000 כבר לפני כשנתיים וקצת, כאשר העולם היה עולם אמיתי שניתן לנגן בו ביחד. הוא פנה בשנת 2018, שלח וידיאו של עצמו מתופף שיר רוק לצורך אודישן. ליעם עבר את המבחן והפך לחלק מהארגון כמתופף.

כשנתיים לאחר מכן, באירוע שהיה אמור להתקיים בקיץ 2020, כבר תכנן לנסוע (עם הוריו ואחיו) לפריז ולתופף בקונצרט הענק. העולם נסגר, ואז הוגה ומנהל רוקינ'1000, מרקו סָבְּיו,ּ החליט שזה יהיה קונצרט גדול אפילו יותר, אבל בווידיאו. כל אחד מהנגנים שנבחרו קיבל עתה הוראות ניצוח, והתבקש לבחור באילו שירים מתוך חמישה שירים הוא רוצה להופיע.

ליעם בחר בשיר: “You get what you give", שירה היפה של להקת ניו רדיקלס. הוא ישב בחדרו עם הוראות הניצוח והשיר באוזניות, והתאמן, והתאמן, והתאמן, עד שהגיע לשלמות. או אז הוא לבש פריט לבוש כחול, כי גם זה היה בין ההוראות, צילם את עצמו מלווה בתופים את השיר, ושלח.

הקונצרט התקיים בדובאי בי"ב בחשוון תשפ"א, 30 באוקטובר 2020. הוא הוקרן על מסך ענק, ולווה בנאומים מרגשים ועוד דברים שהאריכו אותו, אבל בעיקרו הוא היה הפלא הזה, שבו כמעט 2,000 איש מכל רחבי העולם, ונכד אחד שלי, מנגנים יחד רוק, כל אחד בארצו ומקומו, אבל כולם מתחברים לקליפ שהוא שיא גינס עולמי.

ניתן לראות ברור למדי, אם מתאמצים, נכד ישראלי אדום שיער מצולם מתופף בדקה מסוימת ובשנייה מסוימת. זו מלאכת מחשבת של הרכבת הכל לקליפ אחד ובו בהרבה תמונות קטנות כולם מנגנים ושרים בסינכרוניזציה מדויקת. מפעם לפעם מבזיק לשנייה על כל המסך אחד הנגנים או הזמרים. לצערי לא ליעם. התופים שלו נשמעים, אומנם, יחד עם שאר המתופפים לאורך כל השיר, ואני חושב שכל אדם בעל טעם יכול לזהות את ההקשה שלו על התוף בין מאות המתופפים האחרים, ואת איכותה הייחודית. כולם יחד יצרו את השיר הזה, והתלהבו יחד באותה שורה יפה מתוכו האומרת: “המוזיקה שוכנת בך".

כמו שכתבתי, אי־שם בקליפ, בחלונות הקטנים, לרגע זעיר, גם הוא נראה מתופף על המסך הענק המקרין את הקליפ המשודר. שמו מופיע ברשימת המשתתפים כך: ליעם עוזיאל, רמות השבים. משום כל האמור לעיל זיכו אותו ואת משפחת עוזיאל כולה בשיא גינס, שהגיע כתעודה נהדרת בדואר בינלאומי. עכשיו היא ממוסגרת. הנכדים שלו, שיעשו עבודת שורשים, יוסיפו הישג זה לשאר הישגי השושלת.

כמו שנאמר בתעודה: OFFICIALLY AMAZING.

צטטן

“הבשורות המסעירות לא היו עוד תופעה נדירה, ונעשו במהירות צורך של ממש". (ציטוט מתוך ספר ישן, על חיים בעיר נידחת בבלקנים לפני יותר מ־100 שנה, ניסוח שנראה לי תיאור מתאים לתיאור החיים שלנו).

ועוד מאותו ספר ישן, תיאור נוסף של עולמנו כיום: “בחיים נשתלבו עתה ויכוחים רעיוניים, ביטויים נועזים ודרכי הבעה חדשות. האנשים החלו להתאגד ולהתפלג חליפות. אך מניעי מעשיהם הוסיפו להיות כקודם: יצרי הבראשית ונטיות הלב הנצחיות". (שם הספר "גשר על הדרינה", מאת הסופר הסרבי, זוכה פרס נובל, איוו אנדריץ׳).

מה נעשה אחרי הקורונה?

ניסע לחו״ל. נחבק את סבא וסבתא. סטודנט במכללת ספיר התוודה שהוא חולם לקיים יחסי מין בלי מסיכה. כל מיני רצונות הושמעו, אבל אין ספק שהמשאלה לבקר ולחבק את סבא וסבתא זכתה למספר הכמיהות הגדול ביותר.

“אבל אין לי סבא וסבתא", אומר מישהו בקול נכאים.

לא חשוב, תהיה בקרוב אפליקציה “סבא טינדר", או “ג׳יידייט סבתות" או “אוקיי קיופיד סבתוש", או “דייטלנד נכדים". בודקים התאמה ומסדרים לך סבא וסבתא לאחרי הסגר כדי שתוכל לחבק.

מדריך רוחני

לכל אלה שהצביעו לבני גנץ ומתלבטים עכשיו איך לטעות הפעם: לכו על האינסטינקטים שלכם. הם תמיד יובילו אתכם בבטחה לשגיאה הבאה.

פינת השלולית

“למה לרשום שם על התיק, כשאפשר לרשום את האינסטגרם?". ככה שאל צפרדע מצפרדעי השלולית, הוא יהיה נסיך אם הוא רק יכיר את הנסיכה המתאימה. את שאלתו הוא הפנה אל עולם הנסיכות המתגייסות. הוא יודע שכאשר הן מכינות את התיק לגיוס, הן לא שוכחות לרשום עליו בלורד את שמן, על פי עצות חברותיהן.

מה עוזר לו שהן רושמות את שמן? מה זה עוזר לנסיכה שרוצה למצוא צפרדע מתאים? אינסטגרם הוא מציע להן לרשום.
(בתודה למאור אברשמי, יוצר תוכן, חייל משוחרר, שמכנה את עצמו ברשת: אושיית אינסטגרם רק בלי האושיה). 