חברי עמותת "דורות ההמשך", של צאצאי ניצולי השואה, דורשים מהממשלה לאכוף את החוק האוסר על הקריאה "נאצי". לפי החוק, מי שמכנה כך אדם אחר צפוי לקבל עונש של חצי שנת מאסר ו100 אלף שקל קנס, אבל החוק כמעט שלא נאכף בהפגנות, אלא רק בהתבטאויות הזוכות לפרסום בתקשורת וברשתות החברתיות.

בשבועות האחרונים נשמעות קריאות כאלה שוב שוב, בעיקר על ידי מפגינים כלפי שוטרים המנסים נואשות לאכוף בריכוזי ישוב חרדיים את הגבלות הקורונה.

אמש, בערב יום השואה הבינלאומי, שלח שמואל סורק, יו"ר הוועדה למאבק באנטישמיות והכחשת השואה בעמותת "דורות ההמשך", מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו הוא כתב: "התופעה נמשכת כבר זמן רב ולאורך שנים לא טופלה, הן בשל, לכאורה, ההגנה על עקרונות חופש הביטוי, והן בגלל חוסר הרצון להתעמת עם חרדים ועם קבוצות אחרות. לצערי, כבודו וחברי ממשלותיו לא רק שלא מגנים בפומבי ובעוצמה את התופעה, אלא מאפשרים את ביזוי ורמיסת כבוד משפחותינו".

סורק מוסיף ודורש: "השימוש בביטוי כקללה מלמד על בורות מדהימה בקרב הדור הצעיר, במיוחד בציבור החרדי, שם היא מטופחת על ידי מנהיגי הציבור הזה. ביום זה אנו מבקשים ממך לקדם, לממש ולאכוף את האיסור על השימוש בסמלים וכינויים נאציים, בהתאם לחקיקה הממשלתית בנושא מינואר 2012 , כי בנפשנו היא".