חברת פייזר מפרסמת היום (חמישי) נתוני ביניים במחקר שערכה בנוגע לחיסון הקורונה שלה ומאשרת כי החיסון יעיל נגד הווריאנטים הבריטי והדרום אפריקאי של נגיף הקורונה. המחקר מתבסס על בדיקות דם שנלקחו מנסיינים שנטלו את שתי מנות החיסון.

בפייזר מאשרים כי חלה ירידה בכמות הנוגדנים שפיתח הגוף לאחר החיסון לוווריאנט הדרום אפריקאי, אך עדיין מדובר בכמות נוגדנים המספיקה להגנה יעילה ממנו. בחברה מעריכים כי יתכן שבמקרה זה החיסון יאבד מעט מהיעילות, אך עדיין ישיג את התוצאה הנדרשת.

פרופ׳ גילי רגב-יוחאי על חיסון נשים בהיריון לקורונה (צילום: דוברות בי"ח שיבא שבתל השומר)

המחקר מאשר כי החיסון יעיל מול מרבית המוטציות המוכרות כיום, אך יחד עם זאת מסייגים בחברה את הנתונים ומצביעים על כך שהמחקר טרם הסתיים. בפייזר וביונטק מעדכנים כי לאור התוצאות הם מעריכים כי לא יהיה צורך בפיתוח חיסון חדש לנגיף אך מבהירים כי הם ערוכים לכל תרחיש ואינדיקציה שיראו שהחיסון מאבד מיעילותו. 

תוצאות המחקר על החיסון של פייזר מצטרפות לפרסום כי גם החיסון של חברת מודרנה יעיל בפני הווריאנטים הדרום אפריקאי והבריטי. במקביל למחקרים אלו נערכים מחקרים נוספים שטרם פרסמו את תוצאותיהם.

אתמול אמר ד''ר רועי סינגר, סגן מנהל האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, בדיון בוועדת החוקה כי "מטרידים אותנו הזנים הדרום אפריקאי והברזילאי". סינגר המשיך ואמר כי בנוגע לזן הברזילאי "יש חשש שהוא עמיד לחיסון ואין לנו עדיין תוצאה סופית לגביו".