ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו היום (חמישי) בקופת החולים "כללית" בערערה שבנגב במטרה לעודד את ההתחסנות לנגיף הקורונה בקרב המגזר הבדואי. לאחר מכן מסר נתניהו הצהרה לתקשורת במושב נבטים, במהלכה קרא לציבור הערבי להצביע לליכוד בבחירות הקרובות.

בפתח דבריו אמר רה"מ: "ראיתי צעירים ברחוב, הם קראו לי 'אבו-יאיר, אבו-יאיר', הם יודעים שזה לא סתם הבטחות. בחורות עמדו על הגג ונופפו. אני לא מבין את המפלגות, הן מבטיחות הבטחות ריקות. בואו תצטרפו. תהיו חלק מזה. אתם לא צריכים לעמוד בצד. אני אעבור יישוב יישוב, ואקרא לכולם ללכת להתחסן. ארבעה בני 60 מתו עכשיו, אני הזדעזעתי. אבל הרבה יותר מזה, תבואו יחד איתי ועם הליכוד ונעשה פה מהפכה. בואו למפלגת השלטון".

"אני קבעתי מזמן שמדינה שחורטת על דגלה את השמדת מדינת ישראל לא תקבל כלי נשק לביצוע המשימה", אמר נתניהו והוסיף: "אני פועל שנים רבות כרה"מ למנוע מאיראן להשיג נשק. ההנחיה שלי לפעול בכל החזיתות. אתם יודעים שהלכתי מול כל העולם כשהייתי צריך והלכתי לקונגרס. זה מבטא את הנחישות שלי שהסיפור של המדינה שלנו לא יאוים על ידי משטר האייתוללות. זה התבטא גם בצעדים שלא אפרט כאן. צה"ל והמוסד זו הנחייה שלי. הנחייה לכל גורמי הביטחון".

עוד ציין נתניהו, כי בעקבות פניות שקיבל הוא החליט להביא לבחינה מחודשת של הקמת שדה התעופה הבינלאומי במרכז הנגב: "הבאנו תשתיות גדולות של צה"ל וביקשתי לפני כמה שנים להביא הנה את שדה התעופה השני הבינלאומי של ישראל. זו הייתה בקשה שלי, ונאמר לי שיש מכשולים אך אני לא אפרט אותם כאן. אני אמנה צוות מומחים ואבקש המלצה מחודשת. אני לא קובע מה יהיה אבל מבקש בחינה מחדש של הנושא. מקווה לקבל המלצה תוך 90 יום. אני לא מוותר על הנגב, יש כאן אפשרויות מדהימות".

קודם לכן נשא השר אדלשטיין דברים בביקור בקופת חולים "כללית" בערערה: "אני מגיע לכאן מבית החולים "ברזילי". הלכתי למחלקת הקורונה, אמר לי מנהל בית החולים, פרופ' יניב שרר: 'תיכף תראה אדם מיוחד, מנהל המחלקה'. הגענו, לא היה אפשר לדבר איתו. למה? כי הוא בפנים, בתוך מחלקת הקורונה עם כל לבוש המגן. הצוות הרפואי טיפל באינטנסיביות באשה מבוגרת שמאושפזת. עד שסיימתי את הביקור האישה הזאת כבר לא איתנו".

בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין בקופת חולים כללית בערערה (צילום: ללא קרדיט)
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין בקופת חולים כללית בערערה (צילום: ללא קרדיט)

הוא ציין כי "כל הדיבורים חסרי האחריות על כך שלא צריך להמשיך את ההגבלות ואת הסגר, וכל המשחקים הפוליטיים הזולים סביב הדרישה הרפואית שלנו להמשיך את הסגר - אלה הדברים שבסופו של דבר מביאים לתחלואה קשה ומביאים גם לתמותה", והוסיף: "אני מבקש מכולם לזכור שכל אחד ואחת יכולים לתרום בהתנהגות נכונה. רק כך נוכל לעצור את הצרה הזאת, נקבל עוד זמן להמשיך את החיסונים ובעזרת ה' נחזור לחיים שכולנו כל כך מתגעגעים אליהם".

מוקדם יותר נשא אדלשטיין הצהרה בבית החולים "ברזילי" באשקלון: "אני מבין את הקושי של הציבור, כולנו עייפים ורוצים לחזור לעבודה ולהחזיר את הילדים לבתי הספר. זה ברור לכולנו, אבל לצאת במצב הנוכחי של התחלואה מהסגר זו פשוט הפקרות. זה להביא אותנו למצב תחלואה שלא בטוח שנוכל לעמוד בו. זה לבוא עוד שבועיים-שלושה לאותם בעלי עסקים ולומר להם לסגור שוב. פשוט חוסר אחריות.

יולי אדלשטיין במחלקת הקורונה בבית החולים ''ברזילי'' (צילום:  דוד אביעוז, צילום רפואי, דוברות ''ברזילי'')
יולי אדלשטיין במחלקת הקורונה בבית החולים ''ברזילי'' (צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי, דוברות ''ברזילי'')

"אני רוצה להבהיר, אמרו לי שלא ייתנו לי להאריך את הסגר. אני רוצה לומר בצורה ברורה - לא ביקשתי שום דבר. אני לא מבקש תפקיד, לא מבקש הטבות. מה זה לא ייתנו לך? הסגר הוא למען כולם, למען בריאות הציבור, למען אותם בעלי עסקים, מובטלים, למען כולנו", הוסיף השר אדלשטיין.