משרד הבריאות פרסם הערב (חמישי) את רשימת המלצותיו בנוגע לחיסונים עבור נשים הרות, נשים מניקות או נשים המתכננות הריון. על פי רוב ממליצים במשרד הבריאות להתחסן, אולם קוראים לנשים הנמצאות בשליש הראשון לתקופת הריונן שלא לעשות זאת. במשרד הבריאות מסבירים הנחיה בזו בעובדה כי באופן יחסי מופיעים בתקופה זאת דימומים פנימיים, מומים עובריים והפלות ספונטניות (בלי קשר לקורונה) בשיעור גבוה יותר מאשר ביתר תקופת ההיריון.

פרופ׳ גילי רגב-יוחאי על חיסון נשים בהיריון לקורונה (צילום: דוברות בי"ח שיבא שבתל השומר)

לצד הנחיית השליש הראשון לתקופת הראשון מציינים במשרד הבריאות כי אין כל הוכחה לנזק לעובר בשל נטילת החיסון. משרד הבריאות ממליץ לנשים מניקות להתחסן; ההמלצה לנשים המתכננות להיכנס להריון היא לקבל את שתי מנות החיסון לפני כן, ולצד זאת אישה אשר קיבלה את המנה הראשונה ואז גילתה כי היא הרה - יש להמשיך בלוח הזמנים הרגיל של קבלת החיסון השני. בנוסף, נשים הרות בעלות מחלות רקע או אשר משתייכות לקבוצת סיכון מסוימת לקבל חיסון, וכך גם נשים הרות בשני השלישים המאוחרים של ההריון. לבסוף, ההמלצה לנשים המתכננות לבצע דיקור מי שפיר היא להימנע מקבלת חיסון בהפרש של שבוע מהבדיקה.

ד״ר יעל חביב-ידיד, מנהלת היחידה לטיפול נמרץ קורונה. צילום: דוברות "שיבא"

בתוך כך, בבית החולים בילינסון עדכנו כי חלה הידרדרות במצבן של שתי היולדות חולות הקורונה שהועברו אליו לפני כעשרה ימים. שתיהן חוברו למכשיר האקמו ומאושפזות במצב קשה מאוד. ד״ר איליה קגן, מנהל מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים אמר: ״כיוון שחלה החמרה במצבן החלטנו לחבר אותן למכשיר האקמו שמחליף את תפקוד הריאות עד להתאוששותן. מצבן מוגדר קשה מאוד ואינו יציב״.

היולדת חולת הקורונה מגיעה ל"שיבא". צילום: דוברות "שיבא"

בשעות הערב פונתה יולדת בת 34 לבית החולים תל השומר לאחר שחלה הידרדרות במצבה. צוות רפואי חיבר אותה למכונת אקמו ופינה אותה לבית החולים, שם היא אושפזה במחלקת טיפול נמרץ קורונה במצב קשה. 

לפני כעשרה ימים אושפזו השתיים, לאחר שהועברו מבתי החולים לניאדו ושיבא תל השומר בשל מחסור במיטות אשפוז. עם הגעתה של אחת מהן לבילינסון לפני כמה ימים, החליטו הרופאים ליילדה באופן בהול. פרופ' ארנון ויזניצר, מנהל בית החולים לנשים אמר: ״מדובר בגל אלים וקשה יותר מקודמיו, הפוגע גם באוכלוסיית נשים צעירות בהריון״.