שישה ימים בלבד נותרו עד המועד האחרון להגשת הרשימות המתמודדות בבחירות לכנסת ה־24, סקר מנדטים של “מעריב־סופהשבוע” מצביע על מגמה של התייצבות גוש “רק לא נתניהו” סביב 62 מנדטים.

הדיון בוועדת החוקה על הארכת תקנות הקורונה. צילום: רונית גל, דוברות ועדת החוקה

עוד עולה מהנתונים כי יאיר לפיד פותח פער משמעותי על פני גדעון סער כמפלגה השנייה בגודלה, ואילו בקרבות התחתית - מפלגת העבודה עוברת את אחוז החסימה בעוד שמפלגת הישראלים בראשות רון חולדאי מידרדרת מתחת לקו האדום, נתונים בעלי משמעות רבה לקראת החיבורים שיהיו בשבוע הבא.

על פי סקר מכון פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר, לו הבחירות לכנסת ה־24 היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה זוכה ב־30 מנדטים, ירידה במנדט לעומת הסקר הקודם. נראה שנתוני התחלואה הגואים והצורך בהארכת משך הסגר מתקזזים עם מבצע החיסונים הנרחב, שזוכה להערכה רבה בציבור, ונתניהו נותר על כן יציב ובלתי פגיע כמעט עם קידומת 3.

סקר מעריב (צילום: מעריב אונליין)
סקר מעריב (צילום: מעריב אונליין)

יו”ר האופוזיציה ומפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, שחזר השבוע מהתייעצויות בארצות הברית עם מארק מלמן, סוקר ומומחה לאסטרטגיה תקשורתית, מתבסס בסקר כמפלגה השנייה בגודלה בישראל עם הישג מרשים של 18 מנדטים, זינוק של 2 מנדטים לעומת הסקר הקודם בשבוע שעבר.

לפיד פתח בזאת פער של 4 מנדטים על פני "תקווה חדשה-אחדות לישראל" בראשות גדעון סער שמקבל בסקר 14 מנדטים בלבד, ירידה של 2 מנדטים לעומת הסקר הקודם, שבו הוא ולפיד היו בשוויון כוחות. ההערכה היא ששני מנדטים של מצביעי כחול לבן, שחנו אצל סער, עברו השבוע ללפיד, שמתחזק בין היתר על רקע אי־הנוחות הגוברת בציבור החילוני מגילויי ה"אינתיפאדה" החרדית.

מפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט מתחזקת השבוע במנדט ומטפסת ל־12 מנדטים, ככל הנראה על חשבון הליכוד. בהמשך הסקר הרשימה המשותפת, העומדת על סף פיצול, מקבלת 10 מנדטים. ש"ס ויהדות התורה נותרות יציבות עם 8 מנדטים כל אחת, כמו גם ליברמן וישראל ביתנו עם 7 מנדטים.

בהמשך בגוש המרכז־שמאל: מרצ בראשות ניצן הורוביץ ממשיכה במגמת היציבות עם 6 מנדטים. כחול לבן בראשות בני גנץ גם היא ממשיכה בעקביות לעבור את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.

נתון מעודד רושמת מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי, שעוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים, לעומת הסקר הקודם שבו הייתה מתחתיו, הישג חשוב מבחינתה לקראת ההכרעות הצפויות בשבוע הבא של חיבורים בגוש.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות שמונה מפלגות שחייבות להגיע לחיבורים עד לסגירת הרשימות אם ברצונן לשרוד: הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' - 2.8%, הישראלים בראשות רון חולדאי צונחת מתחת לקו האדום עם 2.6%, לעומת 4 מנדטים בסקר הקודם.

הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה – 2.2%, עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר – 1.9%, עם שלם בראשות הרב חיים אמסלם – 0.4%, צומת בראשות משה גרין – 0.4%, תל"ם בראשות משה בוגי יעלון 0.4% ונועלת את הרשימה מפלגת הבית היהודי בראשות חגית משה – 0.2%.

סקר מעריב (צילום: מעריב אונליין)
סקר מעריב (צילום: מעריב אונליין)

מבחינת גושים: גוש נתניהו (הליכוד, ש"ס ויהדות התורה) – 46 מנדטים. גוש לא נתניהו (סער, יש עתיד, המשותפת, ישראל ביתנו, כחול לבן, מרצ) - 62 מנדטים. ימינה – 12 מנדטים.

מבחינת התאמה לתפקיד ראש הממשלה מול בנימין נתניהו, גדעון סער מוביל על פני האחרים: נתניהו – 46% לעומת סער 41%; נתניהו - 56%, לפיד 34%; נתניהו – 42%, בנט 36%.

בסקר שנערך אתמול השתתפו 536 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית 4.4%.