שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד מימינה, שוחחה הבוקר (שישי) עם ניסים משעל בתכניתו ב-103FM. שקד הציגה מגמה לפיה גדעון סער הולך ונחלש, ואילו ימינה הולכת ומתחזק ואמרה: "יקח זמן אבל הציבור מבין שיש לנו נבחרת מעולה ואנחנו היחידים שמסוגלים להחליף את נתניהו". על הסגר אמרה: "עכשיו אין ברירה אלא להמשיך, נתניהו ורגב לא יודעים לנהל והביאו לנו את המוטציות. יש להחיל עונש פלילי על מנהלי מוסדות החינוך החרדים".

בנימין נתניהו מודיע על התוכנית הכלכלית החדשה לסיוע במשבר הקורונה

שמעת את תוצאות הסקר - עם כמות כזו של מנדטים אתם מרצים את בנט לראשות הממשלה?
"כן. אם אתה שם לב אז אנחנו כל הזמן במגמת עלייה, ואילו תקווה חדשה במגמת ירידה. אנחנו נמשיך לעלות ולהתחזק כי אנשים מבינים, בטח במצב הקטסטרופלי שאנחנו נמצאים בו, שאם הם מסתכלים ימינה ושמאלה היחיד שמסוגל להחליף את נתניהו". 

אני רואה שיאיר לפיד וגדעון סער דווקא מתחזקים, רק אחרי זה בא בנט.
"יש לי שאלה קטנה: איפה גדעון סער היה בשנה האחרונה? איפה? תגיד לי דבר אחד שהוא עשה בשעה שבנט הביא לפה בדיקות, הזהיר מהבלגן בנתב"ג, והקים מלוניות. איפה הם היו? תגיד לי דבר אחד שהם עשו". 

אני אגיד לך אחרת: אם הפעילות שלו כל כך ענפה, ורק הבוקר קראתי שיש לו תוכנית להילחם בקורונה אז למה הציבור לא מעריך את זה ונותן לו את הקולות שהוא מחפש? 
"בשביל זה אני מדברת איתך. בשביל להסביר לציבור על הפעילות שלנו. הבוקר בנט פרסם תכנית שנקראת 'ישראל ירוקה', תכנית נועזת שהוא בנה עם כמה וכמה מומחים בתחום. בשביל להצליח בתוכנית הזו, כמו בכל דבר שקשור לקורונה, צריך לנהל. אנחנו במלחמה ואין הנהגה. רק בחודש האחרון מתו מעל ל־1,271 אנשים מחנק. זו מיתה איומה ונוראה בגלל שהמדינה שלנו לא מנוהלת. זה פי ארבעה ממה שמתים בתאונות הדרכים כל שנה. אנחנו נמצאים בקטסטרופה".  

תגידי, למה הציבור לא קונה את הסחורה?
"הציבור כן מסכים וכן מבין שנדרשת הנהגה חדשה. הציבור מבין שנדרש אדם שמסוגל לנהל את האירוע המורכב הזה, ובנט הוכיח את עצמו תמיד במשבר - גם בצוק איתן וגם במשבר הקורונה. יכול להיות שזה ייקח עוד שבועיים או שלושה שבועות, אבל הציבור בסוף יבין. יש לנו נבחרת מעולה עם אנשים רציניים, ובפוליטיקה הדבר הכי חשוב זה לשמור על המגמה, ואנחנו רק עולים. אני חושבת שהצירוף של העצמאיים זה צירוף חשוב. למה? כי הם הבינו שאנחנו היחידים שיכולים להזיז משהו במדינה הזו, ומי שבאמת רוצה שינוי צריך להצטרף אלינו". 

יש סתירה בהתנהגות שלכם: מצד אחד אתם תוקפים חזק את נתניהו, ומצד שני אתם מפחדים להודות שלא תשבו איתו. 
"אני מנסה להסביר לציבור את האמת, והאמת היא שאנחנו מבקשים מהציבור את הכוח להחליף את נתניהו, אבל אנחנו לא מוכנים להיכנס לשיח החרמות שהשתרש כאן בשלוש מערכות הבחירות האחרונות, וגרר אותנו למערכת בחירות רביעית. היו כל כך הרבה פוליטיקאים שאמרו שהם מחרימים את נתניהו, אבל בסוף זחלו אליו. העמדה שלנו היא שגנץ ונתניהו ילכו הביתה. אנחנו לא מוכנים להיכנס למשחקי חרמות. הגושים של 'רק ביבי' או 'רק לא ביבי' זה לא הסגנון שלנו".

מה דעתך על הסגר?
"נוכח התחלואה הנוכחית אין ברירה אלא להמשיך. איך הגענו למחדל הזה שמירי רגב ונתניהו הכניסו לפה מוטציות. הם פשוט לא יודעים לנהל. בכדי לנצח את הקורונה אי אפשר להשאיר את הסגר כל כך הרבה זמן. אי אפשר לחיות ככה". 

איך היית נוהגת עם המגזר החרדי?
"התייעצתי עם אנשים שמכירים את המגזר, והדבר היחיד שיעבוד זה להשיק אחריות פלילית על מנהלי המוסד. זאת אומרת שברגע שמנהל מוסד יפתח אותו הוא ייעצר. אחרי מנהל אחד או שניים שייעצר הם לא יפתחו יותר. זה הפתרון היחידי. מתים פה כמעט 100 אנשים מחנק. אי אפשר לשתק את המשק למשך כל כך הרבה זמן. משפחות קורסות, אי אפשר להמשך ככה יותר. חייבים לנהל את האירוע הזה".