פחות משבוע להגשת הרשימות להתמודדות לכנסת ה-24, וסקרי המנדטים ממשיכים להשתנות מדי יום. היום (שישי) הציג ניסים משעל בתוכניתו ב-103FM את "סקר הסקרים", ממוצע כל הסקרים שנעשו השבוע ובודק היכן ממוקמת כל מפלגה.

במקום הראשון, באופן קבוע, מוצבת מפלגת ליכוד בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר גורפת 30 מנדטים. במקום השני מתייצבת יש עתיד בראשותו של יאיר לפיד עם 17 מנדטים, שחלפה על פני מפלגתו החדשה של גדעון סער תקווה חדשה, שנעצרה על 14 מנדטים.

סקר הסקרים של 103FM (צילום: 103FM)
סקר הסקרים של 103FM (צילום: 103FM)

ימינה לא מצליחה להתרומם בחזרה למספרים הגבוהים שהציגה בתחילת הקמפיין ועומדת על 12 מנדטים, ומיד אחריה מגיעה הרשימה המשותפת אשר משיגה 10 מנדטים לפי "סקר הסקרים" והיא האחרונה שמחזיקה במספר דו-ספרתי של מנדטים.

המפלגות החרדיות ממשיכות לשמור על כוחן ומגיעות יחדיו ל-16 מנדטים, כאשר הם מתחלקים שווה בשווה בין יהדות התורה וש''ס, שמחזיקות בשמונה מנדטים כל אחת. ליברמן וישראל ביתנו מיד אחריהן עם שבעה מנדטים.

בתחתית הרשימה נמצאות מרצ, כחול-לבן ומפלגת העבודה שחצתה לראשונה את אחוז החסימה. מרצ וכחול לבן עם חמישה מנדטים כל אחת, בעוד העבודה מתייצבת על ארבעה.

מרב מיכאלי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מרב מיכאלי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מי שנדחק החוצה מהכנסת במצב שכזה הוא רון חולדאי יחד עם מפלגתו "הישראלים", שכוללת בתוכה, כזכור, את שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן. גם הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' לא עוברת את אחוז החסימה, כמו גם תנופה, המפלגה הכלכלית, תל''מ, הוותיקים ומפלגתו של איתמר בן גביר.

בתמונת הגושים, לגוש להחלפת נתניהו יש 62 מנדטים, מבלי לספור את מפלגת ימינה, שכאמור, מחזיקה ב-12 מנדטים. מצד שני, לנתניהו והחרדים יש יחד 46 מנדטים, וגם במידה ובנט יחבור אליהן, לנתניהו לא יהיו 61 מנדטים הדרושים להרכבת ממשלה.