פלונטר חוק הקנסות יגיע לסיומו? יו"ר הכנסת, יריב לוין, הודיע הבוקר (שישי) כי מליאת הכנסת תתכנס ביום ראשון כדי לאשר את החוק בקריאה שנייה ושלישית. בתוך כך, במידה אכן יאושר, צפויה הממשלה לאשר את הארכת הסגר.

שר הביטחון בני גנץ במסר מאיים לאור חוק הגדלת הקנסות (צילום: ללא קרדיט)

לוין הודיע כי "בעקבות פנייתי לסיעות הבית, הוסרו ההתנגדויות לכינוס המליאה ביום ראשון על מנת להצביע בקריאה שנייה ושלישית על חוק הקנסות". לפיכך, המליאה תתכנס בהסכמה ביום ראשון בשעה 14:00, בעוד שמועד פקיעת הסגר, נכון לעכשיו, הוא בלילה שבין ראשון לשני.

גורם בכחול לבן אמר למעריב: "קודם כל נראה שהם מבינים את ההתעקשות שלנו ובאמת מעבירים את הקריאה השנייה ושלישית כי אחרת אין מה לדבר על סגר בצורתו הנוכחית. אם זה יקרה, תתכנס ישיבת הממשלה ונדון באם ואיך להמשיך את הסגר".

הכינוס המיוחד של המליאה ביום ראשון בבוקר במקום ביום שני התאפשר לאחר שיו"ר סיעת הרשימה המשותפת, חה"כ אחמד טיבי, הודיע ליו"ר הכנסת כי הוא מסיר את התנגדותו שמנעה כינוס של המליאה כבר אתמול. כזכור, מכיוון שהכנסת נמצאת בפגרת בחירות, מספיקה התנגדות של מפלגה אחת כדי שהמליאה לא תתכנס.

טיבי הסביר מדוע הסכים לבסוף: "יו"ר הכנסת פנה אלינו וביקש לקיים את ישיבת המליאה ביום א' בבוקר במקום ביום ב' וגם אמר שהוא עשוי להפעיל שיקול דעת לכנס מליאה ביום א'. השבנו בחיוב משום שבנתיים השגנו את מה שהיה לנו חשוב - העלינו לסדר היום את נושא אכיפת היתר הבררנית של המשטרה דווקא במגזר הערבי כפי שמלמדים הנתונים ועוררנו את הבעיה. ביקשנו למזג את יום המליאה וההצעות חסדר של יום שני ביום ראשון. בכל מקרה אנחנו נצביע נגד".

סאגת חוק הקנסות החלה ביום שני השבוע. הצעת החוק, בין היתר, כוללת את הגדלת סכום הקנסות מ-5,000 ל-10,000 שקלים וכן מתן סמכות לקציני משטרה או רופא מחוזי לסגור מוסדות הפועלים בניגוד להנחיות. המפלגות החרדיות והליכוד תמכו בפשרת "גפני-לוין", מתווה מרוכך יותר של החוק בו הקנסות יעלו בהדרגה ורק שוטר בדרה בכירה יוכל לתת אותם. מנגד, כחול לבן התנגדה למתווה זה בתוקף, והבהירה כי החוק יעבור "ככתובו וכלשונו", ואיימה כי במידה ולא יעבור כך, תתנגד להארכת הסגר. 

דיון וועדת החוקה על הגדלת הקנסות. צילום: דוברות הכנסת

כזכור, בכחול לבן הבהירו כי לא יסכימו לכינוס הממשלה כל עוד חוק הקנסות לא יאושר סופית במליאה ואמרו אתמול: ״לא תהיה שום פשרה בנוגע לחוק לאכיפה שיוויונית. מספיק עם ניסיונות התחמון של הליכוד. אם לא יתקיים הסגר לכולם באופן שוויוני - לא יהיה סגר. זה הזמן להציל חיים ולא לעסוק בספינים".