בעוד ארבעה ימים בחצות ייסגרו הרשימות לבחירות לכנסת ה-24 באופן רשמי, ועד אז עתידות הרשימות של המפלגות להשתנות. המועצה המרכזית של מפלגת תע"ל בחרה בחבר הכנסת אחמד טיבי לכהן כיו"ר המפלגה, והוא שם לעצמו למטרה לאחד את "הרשימה המשותפת". זאת, לאחר שהמגעים בין "המשותפת" ליו"ר רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס כשלו, והוא הודיע על ריצתו העצמאית בבחירות הקרובות. טיבי התארח הבוקר (ראשון) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לאפשרות ש"הרשימה המשותפת" תתפרק. בהמשך התייחס להתקרבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו למגזר הערבי וטען: "הערבים לא מאמינים למתקפת האהבה של נתניהו".

מגל: שלום ח"כ אחמד טיבי. מה נשמע?
"יכול להיות יותר טוב".

מגל: ראית איך קראו לבנימין נתניהו אבו-יאיר?
טיבי: "אם לפני שנה היו קוראים לו אבו-יאיר - נתניהו היה מגיש תביעת דיבה. היום הוא רוקד. אגב, הייתה לו טעות קשה, הוא חשב שאומרים לו אבו- יאיר, בדרום נראה לי לא אומרים במילרע אלא במילעיל, אבו-יאיר. לא יודע אם הוא שמע את זה אבל המנגינה הייתה שונה. לאחרונה כשאומרים אבו-יאיר אומרים את זה בסרקזם, בעקיצה".

מגל: למה?
"כי הערבים לא מאמינים למתקפת האהבה הזאת של נתניהו ואומרים לו 'אבו-יאיר' כאילו הפך להיות. אוהד חמו עשה כתבה לפני חודש שאנשים אמרו שיצביעו ביבי? אני אתגרתי אותו ואמרתי לו – קח אותי אליהם. ביום חמישי הוא שידר את המפגש ביני ובין אלה שאמרו ביבי והם אמרו ביבי זה בפה, טיבי זה בלב. אנשים זורקים דברים, אם היו 20-10 צעירים שאמרו את זה – אל תסמוך על זה בקלפי".

הוא הצליח לפלג גם אתכם.
"יכול להיות שאנחנו בעיקר פילגנו את עצמנו. אני מקווה שלא, אבל הוא יושב ומוחא כפיים, הוא נהנה מזה. הוא אפילו כינה את כל 'הרשימה המשותפת' בלי יוצא מן הכלל תומכי טרור ואמר מה לי ולמנסור עבאס. כלומר, הוא הולך על הראש של כולם. אמר בנגב תצביעו עבורי ולא עבור מנסור, הוא רוצה קולות ישירות לליכוד ועדיף מבחינתו שאחת המפלגות תיכשל ולא תעבור את אחוז החסימה".

גם מבחינת מנסור עבאס אם לא יעבור את אחוז החסימה?
"בוודאי, כל מנדטים שמאבדים בחברה הערבית זו הנאה צרופה של בנימין נתניהו".

הוא אמור לשתף איתו פעולה, לא? זה לא גול עצמי?
"נתניהו רוצה את הקולות ישירות אליו. הוא חולם על שני המנדטים שחסרים לו והוא עושה מהלכים, מבקר יותר בחברה הערבית לאחרונה, יש לו גם תוכניות וקמפיין בערבית. באום אל פאחם הוא גילה שהערבים נמצאים בכל מקום".

כמה?
"הוא בונה על 3-2, הוא לא יביא 3-2 מנדטים. אני לא רוצה לנבא ולטעות, יכול להיות שבסביבות המנדט אולי פחות וזאת עלייה מהפעם שעברה. אבל עוד לא התחלנו את הקמפיין וגם הוא לא התחיל. אנחנו עדיין לא התאחדנו מחדש, יש לזה משקל. אם נתאחד זה קפיצה של שני מנדטים בסקרים".

האם ההתפרקות שלכם זה עניין גמור? מנסור עבאס ירוץ לבד?
"אני לא רוצה שנפסיד מנדטים ולכן אמרנו בישיבת המועצה האחרונה שנמשיך לנסות לאחות את הקרעים עד הדקה ה-90, כבר היו דברים מעולם. בינתיים, אתמול היו מפגשים בין חד"ש ורע"מ שלא עלו יפה, יש התחפרות בעמדות וזה מצער. אם המצב יישאר אותו הדבר, מי שהולך לבד לא יעבור את אחוז החסימה. אני עדין".

לא רע"מ תע"ל?
"אני אומר שאני פועל עכשיו לאחד מחדש את 'הרשימה המשותפת' ואני מקווה שאצליח. גם ראשי הרשויות מנסים, מה הסיבה שלא הכריעו? כי רוצה לתת אפשרות לאחות מחדש את הקרעים ולבנות את 'המשותפת' מחדש. זה חשוב ציבורית".

אם לא יהיה איחוד?
"אם לא תהיה רשימה משותפת אני בטוח שבן כספית יספר לך מה החלטנו".

מתפלגים כמו יהודים, רבים כמו יהודים ומתחמק כמו פוליטיקאי יהודי.
"יכולנו מזמן לקבל הכרעה ולא קיבלנו כי עדיין יש סיכוי קטן".

על מה זה נופל?
"מדברים על נקודה בתחום הפוליטי – כן ביבי, חבירה, המלצה וכו'. בפגישה האחרונה האסלאמית ויתרה והסכימה שביבי זה קו אדום והנושא החברתי – ענייני דת. התייחסות כללית לגבי עקרונות הדת של כל אדם".

להט"בים?
"כן. אני חושב שאפשר להגיע לניסוח, הצענו ניסוח, ראשי הרשויות העבירו אתמול ניסוח שכולם יכולים לחיות איתו".

מנסור עבאס ויתר על ביבי?
"בפגישה האחרונה הודיעה רע"מ שהיא מוכנה לקבל את העיקרון שביבי הוא קו אדום אבל דרשו המלצה על מישהו. זה עוד מוקדם, אנחנו לא יודעים מה התוצאות, אם זה יהיה סער או ביבי. לא נמליץ על זה או על זה".

יאיר לפיד?
"נחכה, אני לא רוצה לדבר על המלצה. היה לנו ניסיון רע בהמלצה האחרונה. אכלנו צפרדע ואתם יודעים מה עשתה הצפרדע. אנחנו הפסדנו שני  מנדטים ציבורית אצלנו במעשה הזה של גנץ".